Jump to content
Annons

Demorestriktion


Overkill

Recommended Posts

Hej!

Gick in i demodelen förut för att leta upp en låt och såg att i en kategori hade det postats säkert minst 20 stycken låtar av en och samma användare som inte har postat något annat inlägg på forumet.

Jag menar inte att smutskasta användaren för det är absolut inte dennes fel, men jag tycker det är lite tråkigt att en och samma person kan posta så många låtar på så kort tid. Därför skulle jag gärna se en demorestriktion - till exempel max en låt per vecka - så att inte någon kommer hit en gång, postar massa låtar och därmed dränker alla andras. Ett mer kontinuerligt postande tror jag gynnar alla.

(Och jag vet, det finns flera trådar om demodelen redan. Om en moderator tycker detta bör slås ihop med någon befintlig tråd, gör då så. :rolleyes:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

tror det även gynnar den som gjort låtarna om de som ska skriva om dem inte får för många på en gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller absolut med, en låt i veckan låter som en rätt bra ide...

Men då borde också uppdateringen av låten fungera. Vilket det inte verkar göra nu, dvs. Man får tips och justerar mixen, så borde den gå att uppdatera. I nuläget verkar det som att man måste ta bort sin uppladdning och göra den helt på nytt för att ladda upp version 2, alternativt ha en extern länk.

Men 1 låt i veckan och en fungerande uppdatering av låten skulle vara bra! 🙂

Redigerat av eresseraca
Link to comment
Dela på andra sajter

Uppdatering av låten har funkat för mig tidigare. Hur gör du?

Går in på sin låt (när man är loggad) och sedan redigera filen. Men där finns ingen möjlighet till att browsa efter filen på nytt, den rutan där det borde stå är bara tom.

Sökte lite på problemet här om dan och hittade följande tråd:

https://www.studio.se/index.php?showtopic=47624

Där Olsberg skriver att det är en känd bugg, så jag vet inte... för mig funkade det iaf inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Tycker det lät som ett bra förslag! 🙂

Men kom inte diskissionen längre, blir det nån "restrektion".

Håller med, men samtidigt så ska man kunna ladda upp ett album för man kanske har fått kritik på alla låtar innan och nu vill ha synpunkter på albumet. Kanske en egen avdelning för albumuppladdning, 😛

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, denna diskussionen har gått runt många gånger men jag har kikat lite och kommit fram till två saker iaf.

1. Tycker inte det ska heta låtar och filer, utan att det ska heta låtkritik. Finns det några andra filer än musikfiler? om inte så förstår jag inte syftet med rubriken och tror den är missvisande för nya forumedlemmar. Detta gäller dock bara om forumet bestämmer sig för att låtavdelningen skall vara för kritiskt lyssnande och inte för att sprida eller göra reklam för sin musik. Om inte detta är klart vad låtavdelningen är till för så kommer det fortsätta bli dessa diskussioner.

2. När man laddar upp sin låt så kan man skriva vid fönstret där man väljer sin fil något liknande som "fil att ladda upp för kritik" för att förtydliga avdelningens syfte.

Visst, detta är ingen skillnad tänker många på hur det är idag utan bara lite påpekande på ordval. JA visst är det så, men ordvalen kan väljas så att avdelningen tydligare framgår med sitt syfte. Varför skriver jag detta då i den här tråden? Anledningen är att jag tror att många nya medlemmar laddar upp sin musik med tanke på att egentligen få sprida den lite till en publik och inte att få den kritiskt granskad. Så, vad tror ni om de små förändringarna i ordval, har språket sådan makt att det kan hjälpa till i detta avseende?

//Anders

EDIT: Finns det en gemensam syn på vad låtavdelningen är till för?

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...