puffra Postat 13 mars 2008 Postat 13 mars 2008 (redigerat) först och frÀmst sÄ visste jag inte riktigt var jag skulle lÀgga den hÀr trÄden, sÄ om det Àr nÄgon som kÀnner sig manad att flytta pÄ den till ett lÀmpligare stÀlle sÄ Àr det fritt fram..... jag har nyligen gÄtt över till logic och OSX. Àr helnöjd! dock saknar jag wavelab som attan. har testat lite allt möjligt, peak och audacity...men trivs inte alls...vad kör ni med? vad finns det för alternativ? sen kör jag ofta med Voxengo R8Brain nÀr jag ska batch-konvertera filer. som bekant finns inte det heller till mac. nÄgra alternativ? tack tack Redigerat 13 mars 2008 av puffra
KillwithSkill Postat 14 mars 2008 Postat 14 mars 2008 Nu vet jag ju inte vad du kör pÄ, men om du kör pÄ Logic Pro sÄ fÄr du med ett program som heter Waveburner. Riktigt bra och Àr enligt mig t o m lite bÀttre Àn Bias Peak. Annars vete tusan. Jag hade samma strul nÀr jag gick över till mac. Körde pÄ Soundforge innan. Men det löste sig bra dÀr med waveburner.
Linus Postat 14 mars 2008 Postat 14 mars 2008 puffra sa: dock saknar jag wavelab som attan. har testat lite allt möjligt, peak och audacity...men trivs inte alls...vad kör ni med? vad finns det för alternativ?Om du bara saknar ljudeditorn (och inte behöver montagefunktionerna osv) finns Adobe Soundbooth till Mac. Ladda hem demon och testa. Annars, behÄll Wavelab och kör Windows i virtuell maskin med t ex vmware Fusion. DÄ fÄr du ju r8brain ocksÄ. Det bÀsta av bÀgge vÀrldar...
joachime Postat 14 mars 2008 Postat 14 mars 2008 HÄller med Linus. Eller kör en Boot Camp (istÀllet för Fusion).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.