Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

först och frÀmst sÄ visste jag inte riktigt var jag skulle lÀgga den hÀr trÄden, sÄ om det Àr nÄgon som kÀnner sig manad att flytta pÄ den till ett lÀmpligare stÀlle sÄ Àr det fritt fram.....

jag har nyligen gÄtt över till logic och OSX. Àr helnöjd!

dock saknar jag wavelab som attan. har testat lite allt möjligt, peak och audacity...men trivs inte alls...vad kör ni med? vad finns det för alternativ?

sen kör jag ofta med Voxengo R8Brain nÀr jag ska batch-konvertera filer. som bekant finns inte det heller till mac. nÄgra alternativ?

tack tack

Redigerat av puffra
Annons
Postat

Nu vet jag ju inte vad du kör pÄ, men om du kör pÄ Logic Pro sÄ fÄr du med ett program som heter Waveburner.

Riktigt bra och Àr enligt mig t o m lite bÀttre Àn Bias Peak.

Annars vete tusan. Jag hade samma strul nÀr jag gick över till mac. Körde pÄ Soundforge innan. Men det löste sig bra dÀr med waveburner.

Postat
  puffra sa:
dock saknar jag wavelab som attan. har testat lite allt möjligt, peak och audacity...men trivs inte alls...vad kör ni med? vad finns det för alternativ?
Om du bara saknar ljudeditorn (och inte behöver montagefunktionerna osv) finns Adobe Soundbooth till Mac.

Ladda hem demon och testa.

Annars, behÄll Wavelab och kör Windows i virtuell maskin med t ex vmware Fusion. DÄ fÄr du ju r8brain ocksÄ.

Det bÀsta av bÀgge vÀrldar...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.