Jump to content
Annons

Gamla elgitarrer och förstärkare efterlyses!


trickleheart

Recommended Posts

Har fått den något udda idén att försöka återskapa min samling gitarrer och förstärkare, och vill därför kolla här om någon kan tänkas ha dessa prylar till salu eller kan komma med några vägledande tips...

Nu handlar det inte om varken dyrgripar eller kvalitetsmässigt särskilt bra grejer, det är bara av nostalgi jag gör denna efterlysning. Och jag är inte heller beredd att betala vad som helst... dessa prylar är förvisso rariteter för mej men har inget direkt affektionsvärde.

Här är vad jag söker:

- Elgitarr Hondo II Les Paul, vinröd, från slutet av 70-talet/början av 80-talet. (Det var min första gitarrplanka, inköpt för ca 600 kr i Karlstad, vidaresåld efter något år.)

- Elgitarr Ibanez Blazer, rödbrun, tidigt 80-tal. (Vill minnas att jag bytte in den när jag köpte en Telecaster i STockholm.)

- Git.förstärkare Hagström 310. (Jag ägde två st en gång, inköpta för någon hundralapp bara.)

- Git.förstärkare Roost m högtalarlåda, 100 w. (En kopia av Hiwatts toppar med låda. Sålde min runt -97.)

- Marshall JCM 800 med högtalarlåda 4x12. (Enda riktiga dyrgripen jag är ute efter. Tyvärr gjorde jag en fruktansvärt dålig affär på det exemplar jag hade, bytte rakt av mot en billig Vox-kombo vilket jag ångrar idag.)

Tacksam för alla tips alltså, och hoppas någon rentav har något av detta att erbjuda.

Hälsn Rolf

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...