Jump to content
Annons

Vokal kärlekspoptechno


jkn

Betyg  

9 röster

  1. 1. Betyg

    • 1.Sova ut å göra om?
      4
    • 2.Slappna å ta en bärs?
      4


Recommended Posts

LÅTNAMN: love her dearly

ARTIST/GRUPP: jkn

GENRE: technopop

LÅTLÄNGD: knappt fyra

KOMPOSITÖR: jkn

PRODUCENT: jkn

EV. MEDVERKANDE: jkn

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.5 ungefär

STATUS: Färdig?

LÅTLÄNK: http://www.angelfire.com/mech/jkn/love_her_dearly.mp3

Ok, kopiera (!) länken till adressfönstret, ska funka då.

Vad tycker ni? Jag är helt snurrig..har inte sovit... kan inte förhålla mig till låten längre. Behöver fräscha öron.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Får också lite Air-vibbar (deras senare prylar iallafall)...

Rätt så snyggt, men jag tycker att det händer lite för lite.

Jag tror jag skulle testa att lägga in nåt mer basljud, men det här är inte riktigt min musik så vad vet jag, det kanske "ska" låta så här...? ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Får också lite Air-vibbar (deras senare prylar iallafall)...

Rätt så snyggt, men jag tycker att det händer lite för lite.

Jag tror jag skulle testa att lägga in nåt mer basljud, men det här är inte riktigt min musik så vad vet jag, det kanske "ska" låta så här...?  ☺️

Där ser man...nu hör jag också de franska referenserna, jag måste blivit hjärntvättad! Sambon lyssnar bara på Phoenix nuförtiden.

Bra idé det där med extra basljud, funderar på att lägga in en hederlig 303. Vad tycker ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra idé det där med extra basljud, funderar på att lägga in en hederlig 303. Vad tycker ni?

Nu pratar du med en som blivit lite "allergisk" mot 303:or efter all hype... Men vem vet, det kanske skulle bli bra...?

Nänä, ingen skrikig, distad eller blöt lead-bas. Tänkte nog snarare ett torrt och dovt ljud, helt utan resonance. Gillar när det puttrar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt.

Gillar inte panoreringen av sången, kanske lite mer i mitten? Jag sitter och längar efter att det skall bli lite blötare. Lite mer kompressor kanske. trummorna känns lite tunna för att det skall gunga riktigt ordentligt. Fläska på lite och se vad som händer är mitt råd 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är faktiskt riktigt bra!

Jag får snarare lite Smashing Pumpkins vibbar i vissa delar av sången .... snyggt!

Irriterar mig dock lite på ett leadljud (utåt höger) som ligger i någon form av baktakt, samt panoreringen av sången, blir lite skumt i mina lurar.

Annars var det toppen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som tidigare nämnt, sångpanoreringen är inte helt bra för lyssning i lurar. Tycker låten kommer igång på ett långsamt bra sätt. Påminner om en mindre flummig variant av Joy Electric. Detta gillar vi. Skulle kanske valt en mjukare kick? Vad vet jag... Skulle vara intressant att höra om inte annat. Som jämförelse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart beroendeframkallande , förutom att jag hängde upp mig på moogen (?) som börjar på 1:46 och spelar baktakt låten igenom. Svårt att sätta på fingret varför den inte enligt min mening platsar i låten. Gör nåt åt den , pröva nåt annat , så är den färdig sedan 🙂

edit :

Har nu lyssnat på den ett antal gånger och nu blev inte baktaktsynthen sådär värst påträngande längre.........det är som om den istället snubblar några noter fram till den kör stadigt tempo på noten som inte riktigt passar in. Måhända är det bara den som behöver åtgärdas ?

Redigerat av Kill All Autotuner
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...