Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag är på jakt efter ett stereopar och har testat tre modeller. Tänkte dela med mig av testet och kanske få några synpunkter från er på vilka ni gillar bäst. Jag säger inte vilka som är vilka... än...

Stereopar-test

Annons
Postat

Jag gissar på ordningen sE Electronics, Oktava och Röde.

De lät förvänansvärt lika i mellanregistret. Spår 2 (som jag gissar är Oktava) var mjukare i diskanten.

Postat

Hej

En sak som slog mig är att mikrofonerna brusar, både 1an och tvåan brusar påtagligt om man höjer upp volymen i lyssningen. (Hörs som bäst innan schopin börjar spela) Jag gillar bruskaraktären bättre på 2an ... 😉

Annars tycker jag att 1an hade det mest "toppiga" ljudet i medan 3an hade mest botten. 2an var något av en blandning.

Det är en smaksak vilken man gillar bäst och de kan tänkas passa olika bra beroende på ljudkällan.

Piotr (oregistrerad)
Postat
  schopin sa:
Hej!

Jag är på jakt efter ett stereopar och har testat tre modeller. Tänkte dela med mig av testet och kanske få några synpunkter från er på vilka ni gillar bäst. Jag säger inte vilka som är vilka... än...

Stereopar-test

Tyckte 1 lät bäst följt av 3 och sist 2. Detta gäller i synnerhet det första partiet.. det sista riviga partiet lät märkligt nog rätt bra på 2 också. I det inledande lugna partiet lät 2 lite betonat i mellanregistret.

Använder du brusreducering?

/Peter

Postat
  Piotr sa:
  schopin sa:
Hej!

Stereopar-test

Tyckte 1 lät bäst följt av 3 och sist 2. Detta gäller i synnerhet det första partiet.. det sista riviga partiet lät märkligt nog rätt bra på 2 också. I det inledande lugna partiet lät 2 lite betonat i mellanregistret.

Använder du brusreducering?

/Peter

Nej, det är inspelat rakt in genom fireface grundinställningar och inga effekter eller behandlingar alls i Logic. Det enda jag har gjort är att normalisera alla spåren vid bouncen för att få en jämn nivå på alla tester.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.