Jump to content
Annons

Multieffekt till elgitarr.


Steve-o

Recommended Posts

Annons
Tjena!

Är på jakt efter en multieffekt, under 1000-lappen......

Dessa har jag tittat på:

ZOOM G1

Korg AX3G

Digitech RP-50

Behringer XV-Amp

Alesis FX Guitar

Vilken skall jag välja?

Steve-o

Köp INTE Zoom. Jag håller med de andra - Boss.

Min Zoom GFX-5 var värdelös.. Sålde skiten och köpte mig

Z.vex och Analogman istället vilket var väl investerade pengar =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nu är väl ändå inte Zoom GFX-5 och G1 samma sak så det är inte rättvist att jämföra de med varandra. Jag hade en GFX3:a som jag inte gillade alls, men "nya" Zoom G 1-9-serien gillar jag betydligt bättre.

Vad ska du andvända den till, Steve-O? Inspelning? Live? Hemma-övning? Vilken musikstil spelar du helst? Kan du tänka dig att köpa begagnat? Vilka effekter är viktigast? Det är lättare att ge tips om vi vet lite mer :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

jag ägde en Digitech RP-50 men bytte in den efter att den legat i garderoben sedan jag använt den ca3ggr. inte bra. ett tips är att lägga lite mer pengar och faktiskt köpa nått som inte låter och är monterat i en pappkartong. fast då har jag aldrig gillat multieffekter heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nu är väl ändå inte Zoom GFX-5 och G1 samma sak så det är inte rättvist att jämföra de med varandra. Jag hade en GFX3:a som jag inte gillade alls, men "nya" Zoom G 1-9-serien gillar jag betydligt bättre.

Vad ska du andvända den till, Steve-O? Inspelning? Live? Hemma-övning? Vilken musikstil spelar du helst? Kan du tänka dig att köpa begagnat? Vilka effekter är viktigast? Det är lättare att ge tips om vi vet lite mer 😛

Zoom som Zoom. Jag gillar inte någon produkt..

Link to comment
Dela på andra sajter

jag gillade inte riktigt XV-ampen som jag köpte...låter väl rätt okej, men när man byter mellan olika inställningar så blire de tyst en stund i själva bytet...gör väl inget egentligen, men irriterande när man lirar å ska göra snabba byten å stå i hårdrockar poser samtidigt..

Link to comment
Dela på andra sajter

jag gillade inte riktigt XV-ampen som jag köpte...låter väl rätt okej, men när man byter mellan olika inställningar så blire de tyst en stund i själva bytet...gör väl inget egentligen, men irriterande när man lirar å ska göra snabba byten å stå i hårdrockar poser samtidigt..

jag tycker väntetiden är rent av tragisk, bannemig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pocket Pod ligger under tusen spänn. Är skitbra, som vi sär i malme.

Håller med, tycker du ska satsa på Pocket POD om du nu nödvändigtvis inte kan lägga till en tusenlapp till för att komma upp i lite bättre kvalité.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu fått min Korg AX3G, och kan bara säg att den motsvarade dom "små"

färväntningarna jag hade på den. Schyssta bluesljud samt den akustiska simuleringen

var väldigt "natur"trogen i soundet. Testat både med Strata och Telecaster.

Kändes lite plastig men inte alls som en ZOOM. En helt okej multieffekt för lite pengar!!!

Steve-0

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...