Jump to content
Annons

Ny kategori


hammagrella

Recommended Posts

[O/T]

Jag testade att använda rocket network och var inloggad vid flera tillfällen men p.g.a att man hade låångsamt modem vid den tidpunkten föll det på just uppkopplingen och den tid det tog att komma igång.. dels hade många satt sina project till "invitation only" vilket satte ännu fler käppar i hjulet..

Hade dom gjort om det idag hade det förmodligen blivit roligare nu när hastigheterna är så pass höga ( relativt mot modemuppkoppling då )

[O/T]

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
[O/T]

Jag testade att använda rocket network och var inloggad vid flera tillfällen men p.g.a att man hade låångsamt modem vid den tidpunkten föll det på just uppkopplingen och den tid det tog att komma igång.. dels hade många satt sina project till "invitation only" vilket satte ännu fler käppar i hjulet..

Hade dom gjort om det idag hade det förmodligen blivit roligare nu när hastigheterna är så pass höga ( relativt mot modemuppkoppling då )

[O/T]

Jaa.. Var det inte det som Emagic körde? Eller va de några andra, fast det var helt logic-kompatibelt?? Meningen var väl att man skulle kunna jobba på distans med folk, och att det var invite only på det mesta handlade väl om att det var många tunga crew som körde mellan sverige/usa osv osv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm. Är det nåt jag saknar är det verktyg och ramverk för att verkligen samarbeta fram musik... men det rör sig om så mkt mer än bara en ny forumhörna.

Jag skulle vilja kunna köra Cubase SX över Netmeeting och samtidigt streama ljudkortens lineout mellan deltagarna. Typ. Båda (eller alla) deltagarna ska kunna alltså kunna sitta o arbeta tillsammans i ett och samma Cubase och t.o.m kunna jamma live över Internet. Det KOMMER att bli verklighet - helt säkert - frågan är bara när. Tekniken finns där, bandbredden är den enda egentliga show-stoppern. hmm... man skulle kanske snickra ihop en prototyp-tjänst... hmm, hmm, hmm....

Fan vad det är jobbigt med alla dessa idéer man får... 😱

För länge sedan gjorde jag ett program som skickade midi över internet, så jag satt här hemma och spelade för folk på andra sidan nätet, mest för att försöka impa på brudarna :rolleyes:

(Den hade för övrigt 2-3 sekunders latency för stabilitetens skull, så dubbelriktad kommunikation är inte att tänka på...)

Men i vilket fall - det börjar ju dyka upp små internet-telefon-program (skype t ex). Är det nån som vet hur latencyn är på sådana ställen?

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

när jag testade skype på en adsl uppkoppling mot en annan så var det latency på <0.5sekunder, däremot gick det mycket dåligt om man råkade prata i mun på varandra. Då flippade ljudet lite. Men man ska ju inte prata i mun på varandra. :rolleyes:

Kort sagt tycker jag att det funkar hyffsat bra att föra ett samtal med skype.

Link to comment
Dela på andra sajter

när jag testade skype på en adsl uppkoppling mot en annan så var det latency på <0.5sekunder, däremot gick det mycket dåligt om man råkade prata i mun på varandra. Då flippade ljudet lite. Men man ska ju inte prata i mun på varandra.  :rolleyes:

Kort sagt tycker jag att det funkar hyffsat bra att föra ett samtal med skype.

Att jamma live över Internet kräver ju dock full duplex och ännu lägre latency... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Värt va många som kör skype. Även jag har fastnat lite för programmet. Känns ju hur skumt som helst att sitta och tjafsa med så pass bra ljudkvalité.. Dessutom kostar det ju inget!

Latencyn varierar som fasen tyvärr, från nästan ingen alls till >1 sekund. Verkar bero lite på mellan vilka nät man pratar. Comhem <--> Sunet va apjobbigt medans Comhem <---> BBB/Telia/Bostream funkar finfint.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...