Jump to content
Annons

NĂ„n som provat Logic 7.0?


Baltazar

Recommended Posts

Annons
Fan att man har PC.... sitter pĂ„ 5.0 Ă€n 😆

Sitter i samma sits. 🙂

7:an verkar grym, ny gitarrstÀrkar-simulator, nÄn autotune-historia mm. Möjlighet att lÀnka flera datorer + en massa andra gosaker.

Som jag skrev i en annan trĂ„d ska jag sy en vodoodocka som heter Emagic och tvinga den att sitta framför en PC dygnet runt! 🙁

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Taskigt att de la ner PC tillverkningen men samtidigt kan jag pÄ sÀtt o vis förstÄ..

Det dĂ€r med vododocka lĂ€t som en god ide 🙂

Tills att jag Àr rik fÄr jag vÀl fortsÀtta sukta o drÀggla... men juste! Tur att det finns "Studio drÀggelskydd" (fan att jag inte hittar lÀnken till det nu dÄ....)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tja deras datorer Àr ju bra men att sabba för sÄ mÄnga anvÀnder Àr inte bra. Fy pÄ er Apple...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

MĂ„ Apple dö en snabb död.    đŸ˜Č

//nemo

Verkar inte hÀnda. (För er som inte orkar lÀsa: $106 miljoner i nettovinst senaste kvartalet, högsta pÄ nio Är.)

Jag sitter med sexan nu och jag tycker inte att det Àr sÄ mycket nytt som gynnar mig som hempulare i sjuan.

Man kan lÀnka ihop flera G5:or. Jag behöver inte, har bara en.

En ny fin autotuner. Jag behöver inte, blir det flaskt spelar/sjunger man ju om. (Om man inte vill lÄta som en radiohit frÄn 2000..)

GitarrstÀrkarsimulator. Jag behöver inte, bah! Antingen kör man pÄ sin förstÀrkare man har eller sÄ köper man en ny. Man ska inte fuska.

Osv.

Jaja, ni fattar.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

>Jag sitter med sexan nu och jag tycker inte att det Àr sÄ mycket nytt >som gynnar mig som hempulare i sjuan.

Apple loops! Nya instrument! tillgÄng till GarageBands alla instrument!

Import frĂ„n GB till Logic (alla ljud/loopar/instrument/etc kommer med). 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

>Jag sitter med sexan nu och jag tycker inte att det Àr sÄ mycket nytt >som gynnar mig som hempulare i sjuan.

Apple loops! Nya instrument! tillgÄng till GarageBands alla instrument!

Import frĂ„n GB till Logic (alla ljud/loopar/instrument/etc kommer med). 🙂

Aahh...

Ok dÄ..

(Försöker intala mig sjĂ€lv att inte behöva det, men jag tror att jag mĂ„ste köpa Ă€ndĂ„. 🙁)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...

TÀnkte köpa express sjuan om nÄn vecka... Har fÄtt veta att den kostar endast 1895:- för studenter... mamma mia det Àr billigt!!

Logic 7 Pro kostar 6495:- vilket ocksÄ Àr fantastiskt billigt... Men det Àr ocksÄ för studenter...

Apple Ă€r snĂ€lla mot oss studenter 🙂

Ska jag bestĂ€lla Ă„t nĂ„n mer? 😉

Love.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

TÀnkte köpa express sjuan om nÄn vecka... Har fÄtt veta att den kostar endast 1895:- för studenter... mamma mia det Àr billigt!!

Logic 7 Pro kostar 6495:- vilket ocksÄ Àr fantastiskt billigt... Men det Àr ocksÄ för studenter...

Apple Ă€r snĂ€lla mot oss studenter 🙂

Ska jag bestĂ€lla Ă„t nĂ„n mer? 🙂

Love.

Javisst bestĂ€ll gĂ€rna en Ă„t mig ocksĂ„ (om du bjuder pĂ„ en G5:a dĂ„ ocksĂ„) 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vet inte om jag vill att apple ska dö 🙂 kör ju mac i skolan och förr eller senare köper jag en mac.

TyvĂ€rr Ă€r jag inte rik och fĂ„r vĂ€nta tills jag blir rik, bytte upp PCn för ÂœĂ„r sen och jag Ă€r grymt nöjd med prestandan!

JÀmför jag med vad jag la pÄ den sÄ har jag inte kommit upp pÄ lÄnga dagar i motsvarande mac skulle kosta!

Studentrabbat Ă€r toppen men... forfarande dyrt... 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

4 997,50 kr för Logic Pro 7 om man har CSN eller Mecenat-rabatt!

Jag repeterar: 😉

4 997,50 kr för Logic Pro 7 om man har CSN eller Mecenat-rabatt!

Tur att tjejen studerar...

Fyratusenniohundranittiosju kronor och femtio öre!

Det hÀr fÄr man inte via AppleStore utan pÄ Mecenat. DÀr mÄste man logga in, och klicka pÄ Mecenat Apple Store.

DÀr kan man handla ApplehÄrdvara med 10% rabatt, och jÀttemÄnga program med 50% rabatt.

Redigerat av MusicNixon
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

4 997,50 kr för Logic Pro 7 om man har CSN eller Mecenat-rabatt!

Jag repeterar: 😎

4 997,50 kr för Logic Pro 7 om man har CSN eller Mecenat-rabatt!

Tur att tjejen studerar...

Fyratusenniohundranittiosju kronor och femtio öre!

Det hÀr fÄr man inte via AppleStore utan pÄ Mecenat. DÀr mÄste man logga in, och klicka pÄ Mecenat Apple Store.

DÀr kan man handla ApplehÄrdvara med 10% rabatt, och jÀttemÄnga program med 50% rabatt.

Det Àr faktiskt sjukt billigt. Riktigt svinbilligt tillochmed. Faan.

Vill köpa MAC.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Om jag anvÀnde Mac skulle jag hellre satsa pÄ Digital Preformer 4.5 Àn Logic.

http://www.motu.com/products/software/dp/features/

Följer/föjde inte det med Motu2408-korten? Körde det pÄ test i studion nÀr vi skaffade MOTU och kan bara sÀga att det rÀckte inte till alls. Kan hÀnda att det hÀnt massa saker sen dess, men för ett par Är sen var det rena leksaksprogrammet i jÀmförelse.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

4 997,50 kr för Logic Pro 7 om man har CSN eller Mecenat-rabatt!

Jag repeterar: 😉

4 997,50 kr för Logic Pro 7 om man har CSN eller Mecenat-rabatt!

Tur att tjejen studerar...

Fyratusenniohundranittiosju kronor och femtio öre!

Det hÀr fÄr man inte via AppleStore utan pÄ Mecenat. DÀr mÄste man logga in, och klicka pÄ Mecenat Apple Store.

DÀr kan man handla ApplehÄrdvara med 10% rabatt, och jÀttemÄnga program med 50% rabatt.

Vad Ă€r den exakta kostnaden för Logic 7 express dĂ„? Med mecenat-rabatten? Om du har nĂ„n exakt prisuppgift 😛

Köper hellre dĂ€r Ă€n genom apple om det blir billigare Ă€n 1895:- 😄

Love.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

d roliga Àr att apple va luffare frÄn början sÄ dom visste inte vad dom skulle ta sig till... sÄ dom köppte upp hela emagic o tvingar nu mer folks om vill köra logic att köra med mac... gillar inte den stilen =/

Anledningen till att Logic inte görs för PC har att göra med att supporten behandlade 70% PC-relaterade frÄgor (30% MAC), medans PC-försÀljningen av programmet lÄg pÄ 30% (minns inte dom exakta siffrorna men det var ungefÀr sÄ i alla fall, om inte Ànnu större skillnad). Det var helt enkelt inte lönsamt att fortsÀtta utvecklingen för PC-baserade datorer.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

d roliga Àr att apple va luffare frÄn början sÄ dom visste inte vad dom skulle ta sig till... sÄ dom köppte upp hela emagic o tvingar nu mer folks om vill köra logic att köra med mac... gillar inte den stilen =/

Anledningen till att Logic inte görs för PC har att göra med att supporten behandlade 70% PC-relaterade frÄgor (30% MAC), medans PC-försÀljningen av programmet lÄg pÄ 30% (minns inte dom exakta siffrorna men det var ungefÀr sÄ i alla fall, om inte Ànnu större skillnad). Det var helt enkelt inte lönsamt att fortsÀtta utvecklingen för PC-baserade datorer.

Jag tvivlar pĂ„ att det kan vara anledningen... 😉

möjligtmöjligtvis en liten liten del =)

Edit: lite skum grammatik (stavning?)

Redigerat av Baltazar
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vad Ă€r den exakta kostnaden för Logic 7 express dĂ„? Med mecenat-rabatten? Om du har nĂ„n exakt prisuppgift đŸ˜±

Köper hellre dĂ€r Ă€n genom apple om det blir billigare Ă€n 1895:- 😆

Love.

Priset för Logic 7 Express pÄ Apple Store Mecenat Àr SEK 1.497,50. Inte lika brutal skillnad som pÄ Pro-varianten, men ÀndÄ...

NĂ„gra hundralappar billigare... 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Priset för Logic 7 Express pÄ Apple Store Mecenat Àr SEK 1.497,50. Inte lika brutal skillnad som pÄ Pro-varianten, men ÀndÄ...

NĂ„gra hundralappar billigare... 🙂

Bueno.

Ska bestĂ€lla imorgon 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

d roliga Àr att apple va luffare frÄn början sÄ dom visste inte vad dom skulle ta sig till... sÄ dom köppte upp hela emagic o tvingar nu mer folks om vill köra logic att köra med mac... gillar inte den stilen =/

Anledningen till att Logic inte görs för PC har att göra med att supporten behandlade 70% PC-relaterade frÄgor (30% MAC), medans PC-försÀljningen av programmet lÄg pÄ 30% (minns inte dom exakta siffrorna men det var ungefÀr sÄ i alla fall, om inte Ànnu större skillnad). Det var helt enkelt inte lönsamt att fortsÀtta utvecklingen för PC-baserade datorer.

Jag tvivlar pĂ„ att det kan vara anledningen... 🙂

möjligtmöjligtvis en liten liten del =)

Edit: lite skum grammatik (stavning?)

I vilket fall som helst Àr det den officiella förklaringen till varför Logic inte lÀngre utvecklas för PC.

Eller har du egna idéer om vad det handlar om?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

d roliga Àr att apple va luffare frÄn början sÄ dom visste inte vad dom skulle ta sig till... sÄ dom köppte upp hela emagic o tvingar nu mer folks om vill köra logic att köra med mac... gillar inte den stilen =/

Anledningen till att Logic inte görs för PC har att göra med att supporten behandlade 70% PC-relaterade frÄgor (30% MAC), medans PC-försÀljningen av programmet lÄg pÄ 30% (minns inte dom exakta siffrorna men det var ungefÀr sÄ i alla fall, om inte Ànnu större skillnad). Det var helt enkelt inte lönsamt att fortsÀtta utvecklingen för PC-baserade datorer.

Jag tvivlar pĂ„ att det kan vara anledningen... đŸ˜±

möjligtmöjligtvis en liten liten del =)

Edit: lite skum grammatik (stavning?)

I vilket fall som helst Àr det den officiella förklaringen till varför Logic inte lÀngre utvecklas för PC.

Eller har du egna idéer om vad det handlar om?

Det dÀr med supporten tror jag inte heller pÄ.

Jag tror att det finns tvÄ anledningar:

1. SĂ€lja fler burkar.

2. Man kan satsa allt krut pÄ att göra programmet optimerat för G5 och OSX, istÀllet för att försöka porta till Win med halvkasst resultat. DÄ mÄste man fÄ GarageBand, AU, AppleLoops mm. att funka pÄ PC. Och eftersom Logics största mÄlgrupp redan satt pÄ Mac sÄ kÀnns det lite onödingt att satsa pÄ Win ocksÄ. Typ.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

d roliga Àr att apple va luffare frÄn början sÄ dom visste inte vad dom skulle ta sig till... sÄ dom köppte upp hela emagic o tvingar nu mer folks om vill köra logic att köra med mac... gillar inte den stilen =/

Anledningen till att Logic inte görs för PC har att göra med att supporten behandlade 70% PC-relaterade frÄgor (30% MAC), medans PC-försÀljningen av programmet lÄg pÄ 30% (minns inte dom exakta siffrorna men det var ungefÀr sÄ i alla fall, om inte Ànnu större skillnad). Det var helt enkelt inte lönsamt att fortsÀtta utvecklingen för PC-baserade datorer.

Jag tvivlar pĂ„ att det kan vara anledningen... đŸ˜±

möjligtmöjligtvis en liten liten del =)

Edit: lite skum grammatik (stavning?)

I vilket fall som helst Àr det den officiella förklaringen till varför Logic inte lÀngre utvecklas för PC.

Eller har du egna idéer om vad det handlar om?

Det dÀr med supporten tror jag inte heller pÄ.

Jag tror att det finns tvÄ anledningar:

1. SĂ€lja fler burkar.

2. Man kan satsa allt krut pÄ att göra programmet optimerat för G5 och OSX, istÀllet för att försöka porta till Win med halvkasst resultat. DÄ mÄste man fÄ GarageBand, AU, AppleLoops mm. att funka pÄ PC. Och eftersom Logics största mÄlgrupp redan satt pÄ Mac sÄ kÀnns det lite onödingt att satsa pÄ Win ocksÄ. Typ.

Apple har köpt Emagic = Windows = konkurent = $ för Apple.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...