Jump to content
Annons

Oj va skit jag kommer å få nudå


PiRoger

Recommended Posts

Annons

Hmm, skulle inte förvåna mig om det döljer sig någon annan forumkändis bakom aliaset PiRoger (kanske nån från redaktionen?) som kastar in en fackla på kul här..... 9 inlägg bara sen december förra året, verkar inte vara någon frekvent besökare direkt.....

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)
Hmm, skulle inte förvåna mig om det döljer sig någon annan forumkändis bakom aliaset PiRoger (kanske nån från redaktionen?) som kastar in en fackla på kul här..... 9 inlägg bara sen december förra året, verkar inte vara någon frekvent besökare direkt.....

Hmmm, du är lite konspiratorisk... eller sunt paranoid.

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Jag skulle kunna tänka mig posta en låt för att få ljudet recenserat, men aldrig själva låten.

Så funkar ju demoforumet också.

Jag postar ibland låtar och får omdömen som går ut på att "bastrumman är tjatig" och liknande fånigheter (dansmusik bygger ju som bekant på repetition).

Det ignorerar jag fullständigt och tar åt mig av folks tekniska feedback istället, eller det som handlar om kompositionerna

-om det är relevant.

Folk har blivit bättre på att inte skriva om sånt man inte förstår, du hittar till exempel inte många inlägg från trancekidsen i metal-trådarna.

Feedbacken är enormt användbar tycker jag och fattar inte varför du gnäller egentligen? Forumet är ju stort nu, går inte att jämföra med Datormusik.net och 99Musik.com och liknande mindre communities, och då får man väl räkna med stor spridning vad gäller kvaliteten på inläggen?

Du får väl hänga på gubbarnas val, Vst-forum, och smågnälla över "maximeringshysterin" och playback istället? 🙂

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, skulle inte förvåna mig om det döljer sig någon annan forumkändis bakom aliaset PiRoger (kanske nån från redaktionen?) som kastar in en fackla på kul här..... 9 inlägg bara sen december förra året, verkar inte vara någon frekvent besökare direkt.....

Allting är sant tills det bekräftas ...eller mot förmodan..dementeras

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
VST-forum - gubbarnas val! 😕😛

//nemo

Sant ju.

Man får inte ens registrera sig där om man inte varit musiklärare i minst 14 år samt har en positiv inställning till melodifestivalen.

Link to comment
Dela på andra sajter

vissa passar det, vissa passar det inte.

Utan att låta spydig kan man nog säga att kunskapen där borta, än så länge, är rätt mycket högre än vad den här på detta forum. Vad gäller diskussioner kanske det är lite högre i taket här, men om det är en fördel eller inte låter jag vara osagt.

/Gammal(nåja) VSTForumare

Link to comment
Dela på andra sajter

vissa passar det, vissa passar det inte.

Utan att låta spydig kan man nog säga att kunskapen där borta, än så länge, är rätt mycket högre än vad den här på detta forum. Vad gäller diskussioner kanske det är lite högre i taket här, men om det är en fördel eller inte låter jag vara osagt.

/Gammal(nåja) VSTForumare

Ja det gör det. Det finns folk här som är grymmma oxå men detta forum är mer välkommet för nybörjare...

VST-forumet är bra på sitt vis.

:rolleyes:

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Utan att låta spydig kan man nog säga att kunskapen där borta, än så länge, är rätt mycket högre än vad den här på detta forum.

Beror väl på vad man menar?

Utan tvekan kan vst-farbröderna massor om gitarrsträngar och melodifestivalregler, men hur mycket vet dom om diskobas, housetrummeprogrammering och teknokompressorer?

Link to comment
Dela på andra sajter

vissa passar det, vissa passar det inte.

Utan att låta spydig kan man nog säga att kunskapen där borta, än så länge, är rätt mycket högre än vad den här på detta forum. Vad gäller diskussioner kanske det är lite högre i taket här, men om det är en fördel eller inte låter jag vara osagt.

/Gammal(nåja) VSTForumare

Att kunskapen skulle vara så mycket högre på VST-forum kanske beror på att det är färre nybörjare där som ställer enkla frågor?

Om alla enkla frågor försvann och allting renodlades till t.e.x svåra programmeringstekniska dito skulle det nog briljeras ett och annat här med... tror du inte det?

..Jag menar om Newbie Kalle bengtsson frågar varför plugg X inte fungerar i sitt nyköpta program Y

och VST-programmerare Olof-stensson Kallert kommer med ett programmeringssvar: ( isf en relevant lösning )

Jo, du förstår, själva rutinen i pluggen är kompilerad med moduluppbyggd terminologi i åtanke, därför tar initieringsrutinen A bort vissa funktioner för att Startrutin B ska kunna avgöra vilket innehåll den ska aktivera.. 😆

.... för jag tror att det är väldigt många här som kan mer avancerad teknik än vad som framkommer här genom dagliga diskussioner..

..Bara en tanke..inget motargument.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

vissa passar det, vissa passar det inte.

Utan att låta spydig kan man nog säga att kunskapen där borta, än så länge, är rätt mycket högre än vad den här på detta forum. Vad gäller diskussioner kanske det är lite högre i taket här, men om det är en fördel eller inte låter jag vara osagt.

/Gammal(nåja) VSTForumare

Att kunskapen skulle vara så mycket högre på VST-forum kanske beror på att det är färre nybörjare där som ställer enkla frågor?

Om alla enkla frågor försvann och allting renodlades till t.e.x svåra programmeringstekniska dito skulle det nog briljeras ett och annat här med... tror du inte det?

..Jag menar om Newbie Kalle bengtsson frågar varför plugg X inte fungerar i sitt nyköpta program Y

och VST-programmerare Olof-stensson Kallert kommer med ett programmeringssvar: ( isf en relevant lösning )

Jo, du förstår, själva rutinen i pluggen är kompilerad med moduluppbyggd terminologi i åtanke, därför tar initieringsrutinen A bort vissa funktioner för att Startrutin B ska kunna avgöra vilket innehåll den ska aktivera.. 🙂

.... för jag tror att det är väldigt många här som kan mer avancerad teknik än vad som framkommer här genom dagliga diskussioner..

..Bara en tanke..inget motargument.. 😮

Håller helt och hållet med. Frågan är varför så få undrar över mer avancerade saker... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt inlägg var inte alls menat med att kliva på någons tår, utan var snarare tänkt att balansera de åsikter och påståenden som skrevs rörande VSTForum.

Självklart får ni raljera över att melodifestivalen är ett hett ämne på VSTForum, men det var väl en ganska lång tråd om det här på studioforum också? 😮

Vad jag reagerade på var att många verkade så negativa VSTForum. Det, trots att många inte verkade ha någon egen erfarenhet eller belägg för sina åsikter.. då jag personligen tycker att det, på sitt sätt, är väldigt bra.

Skål kompisar 😳

Redigerat av nev
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag reagerade på var att många verkade så negativa VSTForum. Det, trots att många inte verkade ha någon egen erfarenhet eller belägg för sina åsikter.. då jag personligen tycker att det, på sitt sätt, är väldigt bra.

Skål kompisar 😳

😮 nej och jag menade inget illa heller, bara en motreflektion för att vinkla saken på ett annat sätt... 😮

Ursäkta om det inte framgick

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Det, trots att många inte verkade ha någon egen erfarenhet eller belägg för sina åsikter..

Du grabben, jag har faktiskt varit musiklärare sedan 1979 och haft två bidrag inskickade till Bert.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det, trots att många inte verkade ha någon egen erfarenhet eller belägg för sina åsikter..

Du grabben, jag har faktiskt varit musiklärare sedan 1979 och haft två bidrag inskickade till Bert.

Bara för att du varit musiklärare sedan 1979 och har ett bidrag inskickade till Bert (som även min mormor skulle kunna göra eftersom vem som helst får skicka bidrag till Bertan dsv; det säger ingenting om din kunskap), innebär det väl knappast att du nödvändigtvis har kunskap rörande VSTForum, speciellt om du aldrig varit där? För det kan du ju inte ha varit då du tror att man måste ha varit musiklärare i 14 år, eller vad du nu skrev.

Ta ett glas varm mjölk och lugna ner dig. 😆

Neko & Demoniqus: det är lugna puckar från min sida 🙁

Redigerat av nev
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att VST forum fyller sin funktion liksom Studio forum fyller sin. VST forum är ju helt klart mer tekniskt. Det är också en helt annan polisiär attityd till saker. Jag har sett Newbis som kommer dit och ställer en fråga varpå trettio man omedelbart "kastar" ut honom genom att anklaga honom för fildelning.

I många aspekter är VST forum användbart om man kör fast. Men studio forum är ungefär etthundra gånger roligare. Här finns mycket mer roliga människor en mer avslappnad och skämtsam atmosfär + att topicsen har en underbar förmåga att flippa ut. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...