Jump to content
Annons

Snälla säg att det här är fejk


Desecrated

Recommended Posts

"Två tjejer ~14 sitter i korridoren och pratar om det nationella prov som dom ska ha senare under dagen.

Tjej 1: Men om det börjar halv ett här, då skulle jag ju kunna ringa till någon i Kiruna och säga alla svaren!

Tjej 2: Men alla har ju proven samtidigt?!

Tjej 1: Jaa, men du får ju tänka på tidsskillnaden! Om vi börjar med våra prov här klockan halv ett, då är ju klockan bara typ elva i Kiruna, så då kan jag ju ringa någon i Kiruna och säga alla frågorna.

Tjej 2: Jaa, fy fan vad smart! Men du känner väl ingen i Kiruna?

Tjej 1 (smått besviken): Neej, just det…"

Snälla säg att ungdomen inte är så här jävla blåst på allvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Med tanke på att det är väldigt långt till Kiruna från södra Sverige (=Skåneland t.ex.), så är det en logisk tanke. Det är inte särskilt långt till andra europeiska delar av Jorden, där det trots allt råder tidsskillnad.

Man har samma tid i hela Ryssland, hela USA, hela Canada eller hur är det? Stora länder som det är... [En fundering bara]

😑😑😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på att det är väldigt långt till Kiruna från södra Sverige (=Skåneland t.ex.), så är det en logisk tanke. Det är inte särskilt långt till andra europeiska delar av Jorden, där det trots allt råder tidsskillnad.

Man har samma tid i hela Ryssland, hela USA, hela Canada eller hur är det? Stora länder som det är... [En fundering bara]

😑☺️🙂

:musik

Tidszonerna går lodrätt, inte vågrätt (på en karta). Vet man inte det så är det kanske en logisk tanke, men det lär man väl sej efter att jorden är rund, typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man har samma tid i hela Ryssland, hela USA, hela Canada eller hur är det? Stora länder som det är... [En fundering bara]

😉😆😆

:musik

USA har inte samma tid i hela landet, och inte Kanada heller. Och inte i Ryssland tror jag.

Kina har däremot samma tid i hela landet vilket tydligen gör det lite småstört att bry sig om klockan om man är långt väster om Peking.

Karta kanske?

tidszoner.gif

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Eller också är TID den dummaste uppfinning vi kommit på!

För som Lithium ställer sig frågan: finns tid om ingen FÖRNIMMER den?

☺️

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
musik (oregistrerad)

Nåt jag verkligen HATAR det är när kommentatorer säger "nattens match i NHL bla bla bla"....

I helvete att de spelar på nätterna när det är kolsvart ute där. Det tror jag inte ett skit på!!

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåt jag verkligen HATAR det är när kommentatorer säger "nattens match i NHL bla bla bla"....

I helvete att de spelar på nätterna när det är kolsvart ute där. Det tror jag inte ett skit på!!

😛

:musik

Det är väl klart som korvspad att man utgår ifrån sin egen tidszon, där man själv och de allra flesta man pratar med för tillfället befinner sig, när man berättar om något.

Tänk dig Japan exempelvis, när de visar matchen direkt på TV. Tänk vad förvirrande det skulle vara om de var tvugna att hela tiden påpeka att det var GÅRDAGENS match, trots att det var direktsändning kl. 10 på förmiddagen lokal tid. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...