Jump to content
Annons

Har ändra liten i låten kom in o lyssna


Recommended Posts

Annons

Inte nå't jag vanligtvis brukar lyssna på men jag blir intresserad då ljuden är supersnygga. Flöjtljudet med gliss är ju inget nytt man har hört det förrut men helt Ok. Sedan undrar jag > hur bygger du dina låtar, börjar du med beatet och step programerar in resten eller beatet kanske också programeras> hur gör du?

Det låter så jäkla tajt....

I mina öron helt Ok prod. vore kul att höra resten

karl 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Till

Karl- he he tack, har liten svårt att förklara avanserat musik ord(kan inte så bra), men jag börja alltid med beat först , använder surround till mina beat sen PAN så det låter snygg, Men det e ändå inte helt bra tycker jag, jag forfarande amartör,

Till

Frelin- Jag ska höja basen, blir säkert bättre 😮

Redigerat av One night in The Trance
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja.

Ursäkta, jag var inte speciellt konstruktiv i förra inlägget...

Shakuhachi-ljudet är så uttjatat att ingen orkar höra det längre.

Det får mig faktiskt att vilja stänga av din låt så fort jag hör det.

Percussiongrejerna tycker jag du lyckats bra med, även padljudet är snyggt (är det Malström?). Kicken däremot låter klen.

Och du frågar efter vad som behövs i låten - jag tror att du behöver ett leadljud, en melodi. Visserligen blir det kanske bregott-trance, men det kanske är det du är ute efter...?

Redigerat av Dumb Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Den där flöjt samplingen är tabu att använda i min mening. Låter så 1996' om den 😮

Kicken är på tok för klen. Trumkompet är väl ok, inget jag blir överexalterad över men det funkar. Vore inte fel med en intressant basgång heller.

Svårt för mig att säga va du ska ändra när jag överlag inte gillar sådan här "flyt-trance", vill ha mer avsnäpta ljud och mer kontraster, detta flyter ihop i en mullig röra för mig.

Aja, börja med att fixa kick och basgång så ska vi lyssna igen och se hur det blev 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter klart bättre, MEN - jag lyssnar ofta på din "Ögon", som jag anser vara cirka en miljon gånger bättre än detta. Brukar inte lyssna på demosar så mycket faktiskt, men just den har hängt med. Kompisar gillar den, osv.

Var har du den formen nånstans? Plocka fram! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt min bag när det gäller det melodiösa.. skulle lätt kunna tänka mig KIM från N-trance på det här.. en uttrycksfull sångerska m.a.o

Dumb Dan m.fl har redan påpekat att kicken är lite klen... den skulle behöva ett toppigt klick för att låta den klippa igenom ljudbilden mer än den gör.

en mer hörbar bas hade varit trevligt också...

Problemet jag tycker infinner sig i låten är att pad'sen och (Vanguard?)arpeggiofigurens övre mid/diskant ligger lite för lågt gentemot hihaten och percussiondelen...området runt 2 - 400hz i bakgrundsinstrumenteringen skulle jag också skära för att låta bas och trummor andas bättre.

men allt detta är ju bara en mixfråga hur man vill ha alla delarna och du kanske vill ha det som det är...

Link to comment
Dela på andra sajter

till

demoniqus- Kan inte förstår att du kunde hör så där djup o detalje(måste har guld öron. he he 🙂)kan jag får vara ditt elev? 😛 .......

Jag ska försöker fixa som du säger....

😆 Guldöron? haha..i wish..

Jag sitter väldigt ofta och analyserar låtar jag gillar.. lyssnar mycket på trummor o bas och hur instrumentering i andras mixar är gjorda, frekvensanalyserar m.m så man är väl delvis teknikskadad 😉

Ska bli kul o höra nästa mix

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, ljudmässigt är detta helt ok... men... jag vet inte riktigt hur jag ska förklara.. det känns som om det e 20 olika ljud som "hänger löst"... jag vill ha en matta av ljud som sitter ihop.. om nån fattar vad jag menar... 😉

Låtmässigt tycker jag inte om detta alls. Ingen melodi eller bas whatsoever.

Visst en söt liten "tranceslinga" men det räcker inte.. mer buildup, mer melodi, mer och snyggare bas, och framförallt en mixning som får allt att bli en stor härlig ljudfamilj...!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...