Jump to content
Annons

ljudet kommer fram för sent


rockingring

Recommended Posts

Hej, jag har lyckats få ljud i mitt synth så det går ut genom högtalarna, självklart uppkom ett nytt problem. Mitt ljud kommer ungefär en sekund efter jag tryckt på min midi synths tangent. Jag vet att det kanske har att något med Latencyn att göra. Men om någon vet hur jag fixar det här är jag den personen evigt tacksam

Mvh / oscar

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)
Hej, jag har lyckats få ljud i mitt synth så det går ut genom högtalarna, självklart uppkom ett nytt problem. Mitt ljud kommer ungefär en sekund efter jag tryckt på min midi synths tangent. Jag vet att det kanske har att något med Latencyn att göra. Men om någon vet hur jag fixar det här är jag den personen evigt tacksam

Mvh / oscar

Kanske är du egentligen Lucky Luke?

Spelar snabbare än ljudet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag har lyckats få ljud i mitt synth så det går ut genom högtalarna, självklart uppkom ett nytt problem. Mitt ljud kommer ungefär en sekund efter jag tryckt på min midi synths tangent. Jag vet att det kanske har att något med Latencyn att göra. Men om någon vet hur jag fixar det här är jag den personen evigt tacksam

Mvh / oscar

Kolla även min tråd angående det problemet du har, som ligger i hårdvarusynth-forumet...

Fast min synth är inte så sen som en sekund, utan något mindre än en halv sekund, möjligtivs inte lika jobbigt som ditt hehe, men det är fortfarande latency! Mitt svar annars är, musik audio interface ska du ha, sänka lantecy på ljudkortet fron kontrollpanelen eller genom cubase, t ex. Stäng ner program du inte använder, även genom processorer, men eftersom jag själv inte vet vad fan det är för program på vissa stänger jag bara ner program som jag vet utav namnet.......🙂

Redigerat av crys
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...