Jump to content
Annons

Kort snutt filmmusik...


Betyg?  

12 röster

  1. 1. Betyg?

    • 5
      3
    • 4
      2
    • 3
      6
    • 2
      0
    • 1
      0


Recommended Posts

Hejsan. Satt och knåpade lite igårkväll innan läggdags.

Fick ihop denna skiss. Vet inte om jag har råkat planka nån snutt? Lätt hänt ibland. Om ni märker det så plockar jag bort låten omedelbart.

All kritik är välkommen.

MVH//Kenny

Artist: Kenny Kängström

Titel: Celtic2 ???

År: 2004

Längd: 0:48

Låtlänk: Här

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Svårt att hitta nåt att säga. Jättebra ljud, fin melodi helt ok arrat (ta fram lite mer komplexa harmisar med cellosarna så blir det mer intressant)

En sak som jag stör mig på är att det känns en aningens stressat allting. I orkestral musik som denna bör man vänta ut tonerna lite mer. Mer häng på ettorna och dra ut fraserna lite mer. Har du kvantiserat? Dödsförbud på sån här musik tycker jag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som du använt Reason! Coolt, och samtidigt intressant eftersom jag själv skapar bland annat klassisk musik i Reason. Jag håller med VacUm om att det låter lite stressat, jag vet dock inte om detta är nåt parti som ligger mitt i låten eller ej, men som början på en klassisk låt så är det lite hastigt. Försök att panna instrumenten som en riktig orkester är utplacerad, cellos, och dubbelbas till höger och fioler till vänster. Jag gillar melodierna, och trummorna är väldigt bra. Jobba på, du är på god väg. Om du använder Reason till att skapa klassisk musik, så kan du lyssna på några låtar som jag gjort på reasonstation här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dreamland Project (oregistrerad)

Pampigt! Ser ett panorama över skottska heder som slutar med en inzoomning av någon forntida kung som blickar ut över sitt kungarike.

Yapp, det här gillar jag, helt i min stil. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...