Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

hej,

rubriken blev nog ganska otydlig..

saken är att jag sitter med en lång mix som jag skulle vilja ha uppdelad i några mindre stycken...kan jag på något sätt använda mig av markers i cubase för att sedan exportera allt och sedan få wav-filen fint uppdelad efter mina markers?

tack

Annons
Posted

okej..

kan du lite kort bara förklara hur man gör det i wavelab eller om du har någon länk? för då kan jag mixa ner hela som ett långt ljudspår i cubase och sen slica det i wavelab...

(nu kanske den här tråden ska flyttas till någon annan avdelning ☺️ )

Posted

placera ut markers där du vill klippa, och sen finns det en funktion som heter split file tror jag.. (har inte WL här)

välj split according to markers där. I den dialogen kan man även autodetecta tystnad så den sätter ut markers automatiskt.

Posted
placera ut markers där du vill klippa, och sen finns det en funktion som heter split file tror jag.. (har inte WL här)

välj split according to markers där. I den dialogen kan man även autodetecta tystnad så den sätter ut markers automatiskt.

tack tack! funkar skitbra