Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Okej. Nu vill jag inte att ni skall mörda mig.

Admin fÄr radera den hÀr trÄden om ni blir sur.

Men som en del hÀr pÄ Forumet sÄ verkar de vilja visa sin musik i fl delen, för att visa vad de kan göra i fl och dela med sig av hur det gÄr till.

Det tycker jag inte lÄter sÄ tokigt.

Det Àr kul att se vilka stilar ni kör och vad ni kan Ästadkomma i fl. Ge gÀrna tips pÄ vilka effekter ni anvÀnt och kanske VST eller andra "ljudpaket".

Nu fÄr ni N00bs ocksÄ chansen pÄ att ladda upp era 30 sekunders lÄtar om ni sÄ vill.

LÀnka eran musik, högst 2st var.

Redigerat av Lonian
Annons
  • Svar 128
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat

Wohoo!🙂 pilla lite i fl inatt,, fick till det rĂ€tt sĂ„ bra iaf!

DL: http://www.speedyshare.com/986866599.html

dock sÀger jag inget om mina ljud, men ni fÄr gÀrna gissa om ni vill =)

Lonian sa:
Okej. Nu vill jag inte att ni skall mörda mig.

Admin fÄr radera den hÀr trÄden om ni blir sur.

Men som en del hÀr pÄ Forumet sÄ verkar de vilja visa sin musik i fl delen, för att visa vad de kan göra i fl och dela med sig av hur det gÄr till.

Det tycker jag inte lÄter sÄ tokigt.

Det Àr kul att se vilka stilar ni kör och vad ni kan Ästadkomma i fl. Ge gÀrna tips pÄ vilka effekter ni anvÀnt och kanske VST eller andra "ljudpaket".

Nu fÄr ni N00bs ocksÄ chansen pÄ att ladda upp era 30 sekunders lÄtar om ni sÄ vill.

LÀnka eran musik, högst 2st var.

Postat
  Eidas sa:
http://www.myspace.com/osessu

Gjorde den nyss, la upp 2 av mina nÀstan senaste lÄtar, Àr ju rÀtt amatör och kör lite egen stil men men, vore kul med lite kritik =).

mysigt, men lite enformig, och jag tycker inte det hÀnder sÄ mkt med ljuden. med fö. bra!

Postat
  Eidas sa:

Gjorde den nyss, la upp 2 av mina nÀstan senaste lÄtar, Àr ju rÀtt amatör och kör lite egen stil men men, vore kul med lite kritik =).

Riktigt snyggt! VÀldigt skön kÀnnsla. Vilka/vem Àr din inspritaionskÀlla?

Men mÄste tyvÀrr hÄlla med, det blir lite enfomigt. Men antar att det var det du var ute efter?

Postat (redigerat)
  Kberg sa:
  Eidas sa:

Riktigt snyggt! VÀldigt skön kÀnnsla. Vilka/vem Àr din inspritaionskÀlla?

Men mÄste tyvÀrr hÄlla med, det blir lite enfomigt. Men antar att det var det du var ute efter?

Har nog ingen direkt inspirationskĂ€lla 🙂 fast pĂ„ den andra lĂ„ten sĂ„ hade jag nog i mĂ„l att göra nĂ„got Dubstep liknande och dĂ„ har jag nog VEX'D som inspirationskĂ€lla, pĂ„ första lĂ„ten hade jag bara laddat upp lite sköna samplar som jag sedan experimenterade med, fick till ett par hyffsade trum komp och la till en melodi, eller jo, jag hade möjligtvis Photek som inspirationskĂ€lla i den första lĂ„ten 😆

NÄgra tips pÄ hur man ska göra lÄtarna lite mindre enformiga? Tror den första inte gÄr att göra sÄ mycket mer med dÄ den ska vara sÄdÀr lite lugn och den andra lÄten har för höga peaks och bas för att man ska kunna lÀgga in nÄgon melodi.

Redigerat av Eidas
Postat (redigerat)

www.myspace.com\mindfulnesssthlm

Bara FL.

Och ja, jag Àr medveten om den dÄliga ljudkvaliteen..

Redigerat av Kristoferh
Darteis (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Detta Àr vad jag gjort under den hÀr eftermiddagen och kvÀllen, inte hela lÄten men ett smakprov!

Kom gÀrna med konstruktiv kritik, det kan man aldrig fÄ för mycket av. Speciellt kritik angÄende mixning osv, vads som skulle kunna göra beaten lite tyngre och kanske frambringa ljuden mer.

http://www1.zippyshare.com/v/65220205/file.html

Har endast anvĂ€nt mig av FL studio 7, inga samples som jag kagt in sjĂ€lv, men det Ă€r planerat i den fĂ€rdiga lĂ„ten! 😛

edit:

Effekterna jag anvÀnt mig av:

Neurofunkbasen: Reverb (pÄ separat sendkanal), ParamEq, Flanger, Functioncontroller för att styra svepet pÄ ett ParamEq samtidigt som ett automationclip tar hand om volymen pÄ bandet som styrs. Slutligen Àr det lite lÀtt sidechainat med en Peakcontroller... I övrigt Àr det inte jÀttemycket effketer. Borde nog lÀgga in en reverb i trummornas kanal med, men det tar jag sen!

Redigerat av Darteis
Postat (redigerat)

Min enda lÄt pÄ nÀtet för tillfÀllet som Àr helt gjord i FL finns lÀngre ner i denna trÄd!

Har anvÀnt mig av Hypersonic och Vanguard, och meckat ihop trummor m.m med gratis samples funna pÄ nÀtet.

Den vanliga genren i FL hĂ€r, Trance 😛

Hoppas det smakar

Redigerat av Chris_Emil
Postat

Tjena! Helt ny hÀr pÄ Studio Forum.

HÀr Àr 30 sek av en större sekvens som jag gjorde med Sytrus.

Postat

Allright. Jag har pysslat med FL nu i ca 6 Är.

OCh har dÄ hunnit med att göra en hel bunt lÄtar.

SÄ jag visar först en av mina tidigste lÄtar

Och hÀr Àr en lÄt som jag gjort nu 2008.

Ni mÀrker vilken skillnad det Àr pÄ bÄde mixningen och musik stilen. =)

Kommentera gÀrna!

Postat (redigerat)

😐 STOR skillnad var det.

1:an var inte i min smak, men 2:an var klart godkÀnd!

Keep up the good work! 😆

Redigerat av Vayu
Postat (redigerat)
  Lonian sa:

Kommentera gÀrna!

Framsteg hör jag verkligen!

Stilen kÀnns mycket hÄrdare och kan nog sÀga att det finns influenser frÄn Manson, och jag gillar!

Keep going!

med inspiration frĂ„n Lonian gör jag samma sak och visar en lĂ„t frĂ„n 2000, men hĂ€r Ă€r det trance som gĂ€ller 🙂

( och ja, mycker FL 404 hĂ€r 🙂 )

Och frÄn 2008 (Januari)

Hoppas det blir mycket skratt 🙂

edit: Det visar sig att jag sysslat med Fruityloops (som det egentligen heter) sen 1999, skrÀmmande :S

Redigerat av Chris_Emil
Postat
  Lonian sa:

Kommentera gÀrna!

Jag tycker bÀttre om den gamla lÄten, Àr nÄgot speciellt med den, stenhÄrd och jÀttemjuk pÄ samma gÄng pÄ nÄt sÀtt, vÀrsta mys ^.^

Darteis (oregistrerad)
Postat

Waterstorm gjorde mig nödig. 🙂

Postat

Mitt första bidrag Àr en cover jag gjorde, och innan ni börjar tjata om att jag inte fÄr ladda upp covers hÀr sÄ kan jag sÀga att det gör jag inte. DÀrför har jag den pÄ youtube.

PÄ sÄ sÀtt Àr det inte studio.se som Àr ansvarig för att den finns och vi kan leva glada (förutom youtube).

Cover av Prayer for the weekend med The Ark.

KÀnner pÄ mig att jag kommer fÄ Alla Ark fans i hÀlarna efter det hÀr, men jag tackar den delvisa anonymiteten!

Kommentera gĂ€rna 🙂

PS. NÄgon som vet nÄgot schysst piano-ljud till fl?

Har testat nĂ„gra pluggar men ingen som ger realistiskt sound 🙂

Postat
  Kberg sa:
  Emili01 sa:
HÀr Àr det jag har gjort hittils med FL Studio: http://www.myspace.com/kompletetrance

Kommentera gĂ€rna 🙂!

Nice shit! Gillade med "The other side". Mycket 90-talskĂ€nnsla i melodin. 🙂

Vad Àr det för VST som anvÀnds i den lÄten?

Hehe tackar 😛! Jo hehe, mĂ„nga som sĂ€ger det 😆.

Jag anvÀnde mig av tvÄ ljud frÄn Z3ta+.

Postat (redigerat)

>Jag tycker bÀttre om den gamla lÄten, Àr nÄgot speciellt med den, stenhÄrd och jÀttemjuk pÄ >samma gÄng pÄ nÄt sÀtt, vÀrsta mys ^.^

hehe kul att du gillar det.

>Waterstorm gjorde mig nödig.

😐

>Framsteg hör jag verkligen!

>Stilen kÀnns mycket hÄrdare och kan nog sÀga att det finns influenser frÄn Manson, och jag >gillar!

>Keep going!

ÅhĂ„, jag har hört det förut, nog för att jag inte lyssnar sjĂ€lv pĂ„ Manson men jag tror pĂ„ vad ni sĂ€ger.

Jag har inte hunnit lyssna pÄ era lÄtar Ànnu, men skall göra det sÄ fort jag har tid!

Om nÄgon vill höra mer musik jag gjort sÄ har jag PLAYLISTS pÄ alla mina uppladdade lÄtar ca 85st utan att de behöver laddas hem utan körs Online pÄ min hemsida hÀr

http://lonian.se/deadzombie/index.htm

Redigerat av Lonian
Postat (redigerat)
  Toffeln sa:

Det hÀr gillade jag.

NÄgot som skulle kunna hamna pÄ ett elektroniskt dansgolv om man slÀngde in lite mer tryck.

Men just nu duger det bra som mp3 lyssna i bussen musik.

Vayu sa:
Mitt andra bidrag....en lÄt som kom till i sommras.

http://www.speedyshare.com/389995914.html

Den hÀr lÀt rÀtt ball faktiskt. Mer sÄdant, lÀngre och djupare

Vayu sa:
Satt och pysslade nĂ„gra timmar i morse. Är inte riktigt nöjd, tycker den Ă€r för"hackig" sĂ„ att sĂ€ga.

AnvÀnde Morphine, Albino 3 & Sytrus.

http://www.speedyshare.com/610737327.html

KÀnde faktiskt igen Sytrus synten dÀr. Dock var jag inte sÄ sugen pÄ de dÀr mysko lyrics orden

DuckHunt sa:
Mitt första bidrag Àr en cover jag gjorde, och innan ni börjar tjata om att jag inte fÄr ladda upp covers hÀr sÄ kan jag sÀga att det gör jag inte. DÀrför har jag den pÄ youtube.

PÄ sÄ sÀtt Àr det inte studio.se som Àr ansvarig för att den finns och vi kan leva glada (förutom youtube).

Cover av Prayer for the weekend med The Ark.

KÀnner pÄ mig att jag kommer fÄ Alla Ark fans i hÀlarna efter det hÀr, men jag tackar den delvisa anonymiteten!

Kommentera gĂ€rna 🙂

PS. NÄgon som vet nÄgot schysst piano-ljud till fl?

Har testat nĂ„gra pluggar men ingen som ger realistiskt sound 🙁

Najs. Och visst blir det skön kÀnsla med film till musik?

Jag har ocksÄ gjort en del remixer, HÀr har vi en tvspels remix jag gjort pÄ youtube

http://youtube.com/watch?v=KnOmV8Crjas (journey to silius level 3) ska göra alla spel banorna sedan tÀnkte jag =)

Jag kan ge dig lite nÀrmare tips pÄ hur jag trixar med piano om du vill. , anvÀnder ju nÀstan piano i alla mina lÄtar.

Lyssna pÄ nÄgon av mina lÄtar och sÀg om det Àr det ljudet du Àr ute efter. Jag anvÀnder 4front piano plus en fruity soundfont som jag brukar mixa ihop.

Redigerat av Lonian
Postat

>Chris_Emil

>Och frÄn 2008 (Januari)

>Mythology

najsigt, riktigt shysst.

Gillade ju sjĂ€lvklart speciellt pianot du anvĂ€nt 🙁

Är det nĂ„n vst du kör? Eller bara fl Keys + mixning? (=

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.