Jump to content
Annons

ReBirth not found


Bajenuffe1

Recommended Posts

Tjing mina vänner.

Jag har precis uppgraderat min Reason 2.5 licens till 4.0 och sedan lagt på 4.01.

Fråga.. Vad gör ReBirth? Jag testade att aktivera alla synthar och effekter till racket, men när jag testade att lägga till ReBirth fick jag meddelandet "ReBirth not found. Could not load ReBirth engine. Make sure REBirth is properly installed.

Är ReBirth en tilläggsprodukt eller vad är det? Skall den ingå i denna version?

F.ö.. THOR... jag säger bara... JÄVLARS VILKEN PRYL!!!!

Tacksam för svar!

/Uffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tillägger att ReBirth Input Machine har funnits i Reason sedan 1.0 och inte är ny i Reason 4.

ReBirth är numera gratis att ladda hem och efterliknar två TB-303:or, en TR-808 och en TR-909.

  1. Thor gör häftigare, vackrare och mer avancerade bassyntar än 303:an i ReBirth.
  2. Behöver du TR-808 eller TR-909 kan du hellre ladda hem RB-303 Refill från Propellerheads webb. Den är gratis för alla registrerade Reason-användare och innehåller varje ljud från ReBirth inkl. moddar med extrasamplingar.
  3. Refillen fungerar även med Reason 3.0

Link to comment
Dela på andra sajter

Så det är alltså "rätt" att jag får meddelandet när jag försöker lägga till den i racket, med tanke på att jag aldrig installerat någon ReBirth plugg?

Jajamän, om du inte har installerat programmet alt. har installerat det men inte startat ReBirth får du felmeddelandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...