Jump to content
Annons

Imac prestanda?


Orient

Recommended Posts

Tja!

Jag har köpt den nya Imac 24 med 3 gig ram + logic studio. Har inte fått igång allt för jag väntar på ljudkort. Någon som testat detta system? Jag undrar om jag har bra prylar nu för jag har inte jobbat med Mac så mycket. Räcker 3 Gig ram?? Sen undrar jag vilket ljudkort man ska ha till Imac för jag har hört att alla ljudkort inte fungerar till den? Jag vill köpa ett beggat ljudkort och då vill jag veta att det kommer funka innan jag betalar. Vore tacksam om någon svarade på mina frågor. Helst nån som själv har detta system med nya Imac och logic studio.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

4gb ram är max tror ja 😄

Edit: Fast det betyder ju inte att man inte ska ha mer än 4gb ram i datorn. Datorn kan ju använda ram minnet till något annat också 🙂

Redigerat av Sonefors
Link to comment
Dela på andra sajter

Hm... Inte så stor mening med att ha mer än 4Gb i en Mac då med andra ord (om man bara gör musik...)

bara för att man kör mac kör man inte automatiskt logic!!

Link to comment
Dela på andra sajter

4gb ram är max tror ja 😏

Edit: Fast det betyder ju inte att man inte ska ha mer än 4gb ram i datorn. Datorn kan ju använda ram minnet till något annat också 🙂

Max per plugg väl? Programmet kan väl sammanlagt använda mer?

Eller har jag missförstått? 😲 Inte alls omöjligt att jag har. 🙂

EDIT: Förresten Orient så tror jag att din setup ska räcka till det mesta. 🙂 Min årsgamla iMac (2ghz c2d) med 2 gb ram har inte satt några sådana begränsningar för mej än - men då använder jag iofs inte några gigantiska samplingspaket.

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Hm... Inte så stor mening med att ha mer än 4Gb i en Mac då med andra ord (om man bara gör musik...)

bara för att man kör mac kör man inte automatiskt logic!!

Det har du rätt i.

youre damn right! 😏

jag kör pro tools, reason, gleetchplug och live tex. för att droppa ngt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Logic 7 i Tiger kunde max utnytja 4 GB ram, Logic 8 i Leopard klarar mkt mer, vet inte exakt hur mkt.

Men 3 GB ram kommer räcka en bra bit för dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja!

Jag har köpt den nya Imac 24 med 3 gig ram + logic studio. Har inte fått igång allt för jag väntar på ljudkort. Någon som testat detta system? Jag undrar om jag har bra prylar nu för jag har inte jobbat med Mac så mycket. Räcker 3 Gig ram?? Sen undrar jag vilket ljudkort man ska ha till Imac för jag har hört att alla ljudkort inte fungerar till den? Jag vill köpa ett beggat ljudkort och då vill jag veta att det kommer funka innan jag betalar. Vore tacksam om någon svarade på mina frågor. Helst nån som själv har detta system med nya Imac och logic studio.

Vad är det för ljudkort du väntar på? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

läste någonstans att övre gränsen ligger på 16gb.....men EXS24 i Logic 8/Leopard adresserar minne på egen hand, utanför själva logic, så finns det nog inte någon övre gräns riktigt, eller? För även om logic i sig "bara" hanterar 16gb (om nu det stämmer) så hämtar EXS24 så mkt minne det behövs utanför detta......åtminståne enligt denna länk http://support.apple.com/kb/HT1041

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...