Jump to content
Annons

Oktava mk012

dr.kaufman (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat
Mycket rykten och gissningar i den här tråden... 🙂

Mitt par MK-012 har varit trasigt två gånger det senaste året, bra kvalitet? Och när jag först beställde ett par fick jag ett par kopior som jag vägrade köpa, så jag talar bara om egna erfarenheter och det är inte några rykten eller gissningar!

Intressant info. Det är precis sånt som trådskaparen vill få fram, gissar jag.

På vilket sätt trasigt? Vem beställde du kopiorna av?

Annons
Postat (redigerat)
Mycket rykten och gissningar i den här tråden... 😉

Mitt par MK-012 har varit trasigt två gånger det senaste året, bra kvalitet? Och när jag först beställde ett par fick jag ett par kopior som jag vägrade köpa, så jag talar bara om egna erfarenheter och det är inte några rykten eller gissningar!

Intressant info. Det är precis sånt som trådskaparen vill få fram, gissar jag.

På vilket sätt trasigt? Vem beställde du kopiorna av?

Vid leverans hade den ena micken märkligt nog lägre ut volym, fick ett par nya. En tid senare fungerade bara inte ena micken en dag, då var det en lödning som hadde lossnat.

Ovanstående gäller orginal mickarna, kopiorna beställde jag av Mastersound (som ifs hävdade att de var orginal)! De köpte jag aldrig, då jag misstänkte redan i affären att det var kopior och bad att få låna deras dator så jag kunde jämföra mickarna med varnings bilderna på oktava-online.com, de stämde exakt!

Redigerat av Lithium
Postat
Vid leverans hade den ena micken märkligt nog lägre ut volym, fick ett par nya. En tid senare fungerade bara inte ena micken en dag, då var det en lödning som hadde lossnat.

Var det ett matchat par?

Postat (redigerat)

Var det ett matchat par?

Japp

EDIT: tror även det var något fel på nån av kapslarna vid leverans!

Redigerat av Lithium
dr.kaufman (oregistrerad)
Postat

Oj, jag kollar visst mina egna trådar för dåligt märker ja, här har det hänt en del:P

De blandade erfarenheterna gör ju än i viss mån lite mer tveksam. Vill ju att dom ska funka i alla lägen dygnet runt året runt liksom så man inte helt plötsligt står där med bara en fungerande mick när man väl ska spela in...

Samtidigt verkar det ju vara en av de mest älskade och omtalade mikrofonerna här på forumet som alla verkar ha eller planera att köpa samt rekomendera så det i sig är ju också ett ganka bra omdömme minst sagt.

får nog fundera vidare ett tag, men det lutar nog ändå åt en beställning i framtiden:)

Tack för alla svar!

Hur löste det sig för dig föresten lithium? fick du nya på garantin osv direkt eller, eller va det massa strul med det också?

dr.kaufman

Postat

mk012 låter riktigt bra, och det gäller att få ett par riktiga matchade oktava, och inga billiga kinakopior!!!

claes säljer riktiga oktava vet jag!

Postat
Oj, jag kollar visst mina egna trådar för dåligt märker ja, här har det hänt en del:P

De blandade erfarenheterna gör ju än i viss mån lite mer tveksam. Vill ju att dom ska funka i alla lägen dygnet runt året runt liksom så man inte helt plötsligt står där med bara en fungerande mick när man väl ska spela in...

Samtidigt verkar det ju vara en av de mest älskade och omtalade mikrofonerna här på forumet som alla verkar ha eller planera att köpa samt rekomendera så det i sig är ju också ett ganka bra omdömme minst sagt.

får nog fundera vidare ett tag, men det lutar nog ändå åt en beställning i framtiden:)

Tack för alla svar!

Hur löste det sig för dig föresten lithium? fick du nya på garantin osv direkt eller, eller va det massa strul med det också?

dr.kaufman

Det gick på garantin, löste sig snabbt och har hållt sen dess. Jag tycker själv att du absolut skall köpa ett par oktava! Mitt fall är nog ganska unikt om man läser vad andra har för erfarenheter här på forumet.

Köp du ett par av Claes här på forumet men akta dig för mickar från Mastersound (kinakopior)!

😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.