Jump to content
Annons

Bugera förstärkarna?


Teodo

Recommended Posts

  • 6 månader senare...
Annons

Enligt vad jag hört och sett i inspelningar och videos, låter de ganska bra. Dock har de tidiga exemplaren drabbats av dåliga kondensatorer eller liknande som brunnit upp men detta har bara inträffat i USA, antagligen pga låg spänning, och är väldigt få till antalet. Musikbörsen har de inne eligt hemsida och katalog.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man ont om pengar så är det väl okej att köpa dom, men man bör väl hålla sig undan behringer grejjer för live-användning.

Jag va sugen på 6260 för ett tag sen men jag fick tag på en 5150 för en tusenlapp dyrare

Link to comment
Dela på andra sajter

Testade en 333. Gillade inte riktigt disten. Lite för punkig på nåt sätt. Däremot lät det rena ljudet riktigt fint.

Ja, det verkar som om de flesta (de som skriver recensioner på internet) gillar disten på 6262 bättre än på 333:orna., men jag har som sagt inte provat själv och det är ingen som har de inne här i Oslo.

Är det någon som vet något om byggkvaliteten på de? Behringer har väl inte rykte om sig att vara de lättaste grejjerna att serva om något strular, men är det någon skillnad på Bugerarna (hm, plural-formen på Bugera är jag lite osäker på 🙁 )

Redigerat av TUFFTUFFTUFF
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

När dom testades på sevenstring forumet så var 6262 den som gillades mest, jag tycker själv den låter bättre än originalet och här i sverige är den ju flera tusen kronor billigare än en begagnad 5150. I usa är det ungefär 1000 kr skillnad mellan bugera och en ny peavy, så därför har den inte fått så bra recensioner i amerikanska tidningar.

Det har varit kvalitets problem på första utgåvorna, men hurvida det var riktiga problem eller andra tillverkar som postade skit är svårt att veta.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Jag har sett videon och hört massor av klipp, jag ville mer höra praktiska erfarenheter så som pålitlighet, livslängd på rören, eventuellt brum eller missljud vid kanalbyte.

Redigerat av bozar
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...