Jump to content
Annons

flytta filer från win 98 till vista?


Stigmata

Recommended Posts

Hejsan..

Min Mamma har just köpt en ny Dell burk med Vista installerat i..

Men vill föra över typ adressbok,lite dokument osv,osv.. från sin g:a dator win 98 tror jag hoppas inte win95...Vi får se..

Hur gör jag det enkelt för mig?

Jag har köpt ett USB minne 1G men vet ej om det funkar på en Win98 burk...Den har såntdära U3 funktion, och enligt manualen så stödjer den inte win 95/98... Hmm.

Eller ska jag bara koppla in den g:a burken i routern och dela hårddisken den vägen vet inte riktigt hur jag ska göra detta.

Eller ska man köpa en korsad kabel och koppla ihop datorerna direkt och hur gör man det enklast?

Mvh

Christoffer

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hejsan..

Min Mamma har just köpt en ny Dell burk med Vista installerat i..

Men vill föra över typ adressbok,lite dokument osv,osv.. från sin g:a dator win 98 tror jag hoppas inte win95...Vi får se..

Hur gör jag det enkelt för mig?

Jag har köpt ett USB minne 1G men vet ej om det funkar på en Win98 burk...Den har såntdära U3 funktion, och enligt manualen så stödjer den inte win 95/98... Hmm.

Eller ska jag bara koppla in den g:a burken i routern och dela hårddisken den vägen vet inte riktigt hur jag ska göra detta.

Eller ska man köpa en korsad kabel och koppla ihop datorerna direkt och hur gör man det enklast?

Mvh

Christoffer

Har du cd/dvd brännare i win98 burken så är detta ett sätt...

Är det win98 och inte win98se(Second Edition) du har? Har för mig att usb minnen inte funkar på win98, bara win98se

Du kan köra en router och dela hd'n men har för mig att du får installera nåt speciellt delinings program på win98 för det, på vista går det automatiskt toro jag...

Annars kan man om man vill skruva ur cd/dvd brännaren ur vista burken (om du har en sådan) och sätta i den i win98 burken och bränna på, sen sätter du tillbaka den i vista burken 😉

Redigerat av Trace
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Masslagringsenheter (av typen USB-minnen) ska stödjas från 98 SE, om än kanske med en extra drivrutin.

U3-funktionen däremot funkar nog inte.

Ett annat alternativ till överföring är att antingen flytta hårddisken från dator till dator,

eller att montera in den gamla i ett externt chassi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...