Curry_Man Postat 26 december 2007 Postat 26 december 2007 Hej på er, Kopplar man Joemeek direkt till ljudkortet eller via mixerbordet för bästa resulat? Om jag nu vill koppla via mixerbordet, kör man out från Joemeek till microfon ingången eller till line ingången på mixern (tanke på att ljudkällan inte länge är direkt från microfonen utan bearbetat av kanalstrippen) Om det nu är line ingången som gäller så finns det ju left/right IN på mixern, men inte från joemeek som jag förstått, bifogar länk: http://www.joemeek.com/images/threeq/threeq_back_large.jpg Snälla någon som kan reda ut detta åt mig. Tack på förhand
DrHans Postat 26 december 2007 Postat 26 december 2007 Hej på er, Kopplar man Joemeek direkt till ljudkortet eller via mixerbordet för bästa resulat? Om jag nu vill koppla via mixerbordet, kör man out från Joemeek till microfon ingången eller till line ingången på mixern (tanke på att ljudkällan inte länge är direkt från microfonen utan bearbetat av kanalstrippen) Om det nu är line ingången som gäller så finns det ju left/right IN på mixern, men inte från joemeek som jag förstått, bifogar länk: http://www.joemeek.com/images/threeq/threeq_back_large.jpg Snälla någon som kan reda ut detta åt mig. Tack på förhand Jag skulle absolut koppla den direkt till ljudkortet.
Cobber Postat 26 december 2007 Postat 26 december 2007 Visst finns det säkert vä och hö på mixern, men din källa (mikrofon och preamp) är ju mono, så det finns ingen anledning att ha stereo ut från en monopreamp, koppla därför till en monoingång (line) på din mixer om du nu måste koppla till mixern först. Jag hade också, precis som föregående talare, kopplat direkt till ljudkortet för att slippa gå via mixern. Om du vill ha lyssning genom mixern så har ju ThreeQ två identiska utgångar, och du kan därför koppla en till mixern också och använda denna som lyssning vid inspelningen... Lycka till!
Claes Holmerup Postat 26 december 2007 Postat 26 december 2007 Instämmer med de andra. En av de stora fördelarna med att köra med en separat preamp, är ju att man slipper ifrån den långa signalvägen genom mixern. Du ska alltså koppla den direkt till en lineingång på ljudkortet.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.