Jump to content
Annons

köp av ibanez. litte hjälp o råd behövs?


FXboy

Recommended Posts

Hej på er! Jag funderar o köpa en el gitarr! Jag har spelat sen 4 år nu mest på en akustisk gitarrer.

Jag tänkte mig en ibanez SA modeller, jag har aså noll koll på när det gäller el gitarrer, så lite råd på va man ska tänka när man ska köpa en el gitarr osv?? jag har en budget på 5000kr max!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej på er! Jag funderar o köpa en el gitarr! Jag har spelat sen 4 år nu mest på en akustisk gitarrer.

Jag tänkte mig en ibanez SA modeller, jag har aså noll koll på när det gäller el gitarrer, så lite råd på va man ska tänka när man ska köpa en el gitarr osv?? jag har en budget på 5000kr max!

Du ska omedelbart stänga ner internet och gå till närmaste butik för att testa gitarrer. Med alla gitarrer oavsett märke så är det ofta skillnader mellan gitarr även fast det är samma märke. En ibanez SA i din butik och i min butik kan skilja sig åt ganska mycket.

Sen måste man också komma ihåg att en del märken gör i överlag bra eller dåliga gitarr, men ibland avviker dom, jag hört 20.000 kr gitarrer som låter skit och 2000 som låter bra. Man kan aldrig lita på andras åsikter.

Redigerat av Desecrated
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej på er! Jag funderar o köpa en el gitarr! Jag har spelat sen 4 år nu mest på en akustisk gitarrer.

Jag tänkte mig en ibanez SA modeller, jag har aså noll koll på när det gäller el gitarrer, så lite råd på va man ska tänka när man ska köpa en el gitarr osv?? jag har en budget på 5000kr max!

Jag kan rekomendera ibanez SZ520. Dom har väl sänkt priset på dom på musikbörsen tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jag har själv en Ibanez SZ720 som är bra. Den är lite mycket "metal" för mig i utseendet, men låter jäkligt bra! Känns stabil och har bra ton. Jag kom över den väldigt billigt och kunde därför inte låta bli...

Ja en bra gitarr ska kännas skön och lättspelad och bara det är ju lika individuellt som vad man tycker är en bra gitarr. själv kör jag en en IBANEZ ART100-SV. en gibsonkopia. ganska så billig och låter jävligt bra! har testat en del dyrare som jag också tycker låter skit och undrar hur befogat det priset är och billigare som låter kanon. och håller verkligen med att man inte ska bry sig vad andra säger. det är du som ska vara nöjd. minns när jag köpte min första gura när jag var 16 och köpte den på förstärkardoktorn. vilken jävla skitgura de prackade på mig!! den slog jag så småningom sönder :rolleyes: . första och sista (?) guran jag gjort det med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...