Säv Posted September 29, 2004 Posted September 29, 2004 (edited) LÅTNAMN: God´s Not Giving Me (a Helping Hand to Get Her) ARTIST/GRUPP: Alameda GENRE: Power Pop LÅTLÄNGD: 3:29 KOMPOSITÖR: Alameda PRODUCENT: Alameda INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 4,78 MB STATUS: Färdig demo Your browser does not support the HTML5 audio tag Denna låt postades i detta forum för några dagar sen. Vi har tagit till oss kommentarerna (tack för dem) och gjort vissa justeringar. Bland annat är disten från leadsången borttagen. Vad tycker ni nu? (Vi är förstås även intresserade av kommentarer från er som inte hört den första versionen.) Edited September 29, 2004 by Säv
Neko Posted September 29, 2004 Posted September 29, 2004 (edited) Låter riktigt bra. Men jag skulle nog våga vrida upp sången ytterligare lite. Refrängen funkar riktigt fint, och ja... egentligen är det bara leadsången jag vill ha fram lite till. Snuskigt bra faktiskt. MerPop åt folket. 😄 EDIT: Antar att 5 är bästa betyg. 5 får den. Edited September 29, 2004 by Neko
Egghuvud Posted September 30, 2004 Posted September 30, 2004 Mycket bättre. Jag gillar sådan här "mitt i fejan-pop". Är ni snygga så aknske ni kan få kontrakt?
Säv Posted September 30, 2004 Author Posted September 30, 2004 (edited) Tackar så mycket! Verkar som om vi är på rätt väg med den här låten då kanske...? EDIT: Stavfel Edited September 30, 2004 by Säv
hammagrella Posted September 30, 2004 Posted September 30, 2004 Flera klasser bättre! I klass med Fountains of Wayne och Weezer typ. Som sagt tidigare, knas-synten räddar er från att låta lite väl mycket som annat inom schangörn, men bra är det! Posta mer! Fixa gärna till den andra låten också, den har nog ännu större potential!
karl Posted September 30, 2004 Posted September 30, 2004 Jag hörde inte den förra versionen men det det här låter ju bra, bra stämsång. Hur många är ni som sjunger (körar)? karl
Säv Posted October 1, 2004 Author Posted October 1, 2004 Vi är två som körar. Tre stämmor, som vi sen dessutom har dubbat...
Henke Posted October 1, 2004 Posted October 1, 2004 Mycket bättre! 🙂 Jag tycker dock fortfarande leadsången ska höjas samt att körstämmorna ska sänkas, speciellt i första refrängen... Dessutom är synten är chockhög precis innan refrängerna brakar loss!
Recommended Posts