Jump to content
Annons

allzor

Recommended Posts

Tjena tjena, jag har nyrligen införskaffat ett midikeyboard av märket miditech och modell midistart 3, och det funkar skit bra i ca 10-15 minuter tills det helt slutar fungera :S

det följde inte med några drivrutiner till keyboardet heller och det står klart och tydligt i manualen att man inte ska installera några drivrutiner utan det är sk. PLUG AND PLAY.

Någon som kan ha ett hum om hur detta mysterium kan lösas? kan de ha något med usbn att göra?

kom gärna med förslag

MVH allzor 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 veckor senare...
ladda hem drivrutinen från miditechs hemsida....

glömde också att nämna att det inte finns någon drivrutin att tanka till midistart 3 endast till 2 och drivisen till 2an funkar inte till 3an.

Jag har också ett Miditech-3 och har exakt samma problem som du beskriver. USB-keyboardet tappar kontakt med WinXP efter 10-15 minuter. Det gäller alla MIDI-applikationer, även Cubase.

Om man stänger ner applikationen + klaviaturet och startar om så funkar det återigen i 10-15 minuter. Helt sjukt.

Funderar på att returnera keyboardet om jag inte hittar en lösning. Ska även testa på en Vista-maskin innan retur.

Sannolikt är det ett XP-problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...