Jump to content
Annons

Fruity formula controller


Coffeemidget

Recommended Posts

Fruity formula controller är är så ohyggligt obeskrivligt A-W-E-S-O-M-E i nytta och funktionalitet, men jobbig att förstå sig på om man inte är matte-barn... Jag sitter och filar på ett ljudlandskap som ska vara så föränderlig att man ska kunna lyssna på den i typ 6 timmar och fortfarande kunna förundras över varför det aldrig låter repetitivt .

Har kikat igenom denna ->http://www.flstudio.com/help/html/plugins/Fruity%20Formula%20Controller.htm

men blir inte klok på vad som står där.

Finns det någon med skill-to-pay-the-bill på denna funktionen som orkar med en tråckla fram en begriplig dummie guide med några exempel?

tillägg: Har ett multisamplat piano med oneshots som har inbäddade looppoints. När jag loadar dem i samplern så pitchas dom om, går det att stänga av på något vis? det är väldigt störande...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bumpface:

ånyo då... Ingen? Är uppe i "a-0.5*sin(time*0.01/2)" En rutten sinusvåg. Kan i alla fall få den att göra ohyggligt långa cykler med att ändra i time. Skulle dock vilja lägga till något som fungerar som Tension funktionen på peak controllern. har pillat runt lite och fattar inte riktigt hur man ööhm, programmerar med variablerna som tillhandahas. Ibland kompilerar det som det ska när jag bakat in nån syntax eller objekt men verkar ha noll effekt på det hela...

Seriöst... någon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...