Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

😎

Dvs för de som inte kan förstå . . . 😉

GarageBand är ett mycket bra verktyg för att skriva låtar.

Artikel kommer i nästa nr av tidningen men frågor/kommentarer kan skrivas här i "Övriga".

Är det någon annan som har testat den?

Redigerat av chrisB
Annons
Postat

Intresseklubben antecknar...

Nämen seriöst, det är lite onödigt att spamma ner forumet med sånt man kan gå och klottra på sin vägg istället...

Postat (redigerat)
Intresseklubben antecknar...

Nämen seriöst, det är lite onödigt att spamma ner forumet med sånt man kan gå och klottra på sin vägg istället...

Hur då menar du?

Att jag spammar forumet?

😉

Trist attityd tycker jag. Seriöst alltså . . .

😎

Redigerat av chrisB
Postat

må så vara att jag inte alltid är överens, rent tanke mässigt med vad chrisB skriver, tycker och tänker ... men viktors fällda komentar kan jag nog alldrig relatera till, oavsett om han är en trevlig prick eller inte 😉

Postat
jag fattar ingenting 😉

GarageBand är vad jag förstår ett mac baserat program för musik produktion ... hur det fungerar eller vad det resulterar i vet jag inte 😎

Just det. Garage Band är ett musikprogram som kostar 490 kr och låter bra. Bara för Mac.

Men Garage Band är också en musik sajt för att publicera ens musik.

Apples program

Musiksajten

Hur det fungerar kan ni läsa om i Studio i nästa nummer.

Postat (redigerat)

@Viktor: Garage Band är ett för såväl Apple som för musiker intressant inspelningsprogram som med aggressiv prissättning har alla möjligheter att bli mycket välanvänt. Vad är mer naturligt att en recensent går ut och frågar på ett forum om erfarenheter kring ett program som ska testas? På detta vis har framsynta läsare möjlighet att belysa styrkor och svagheter i nya program - något som alla vinner på i längden. En eventuell svaghet kan vi genom tillverkare eller distributör få utredd eller bekräftad. Se det som en möjlighet istället för att avvisa.

Mvh

.björn.

EDIT: förtydligade.

Redigerat av Olsberg
  • 1 månad senare...
Shine (oregistrerad)
Postat
😎

Dvs för de som inte kan förstå . . . 😳

GarageBand är ett mycket bra verktyg för att skriva låtar.

Artikel kommer i nästa nr av tidningen men frågor/kommentarer kan skrivas här i "Övriga".

Är det någon annan som har testat den?

Jag har testat det.

Och kan bara hålla med dej.

Garageband är ett mkt kompetent program med tanke på vad det kostar, Apple har verkligen lyckats.

Det är enkelt och roligt. Det ger även den mest oerfarne musikern möjlighet att åstakomma något musikaliskt som faktiskt låter bra.

Det är inget prg för Pro insp men mkt väl för Pre-produktion.

Blev både förvånad och glatt överaskad över hur bra effekterna låter.

Har ej testat hur extra paketet låter som man kan köpa till utan endast den lilla versionen som följer med, men den innehåller en hel del bra grejer och mkt för att vara "bantad" på loopar och effekter

För er som kör mac så är det inte mkt att tveka på att köpa iLife för simpla 499kr.

mvh

Postat
Blev både förvånad och glatt överaskad över hur bra effekterna låter.

Har ej testat hur extra paketet låter som man kan köpa till utan endast den lilla versionen som följer med, men den innehåller en hel del bra grejer och mkt för att vara "bantad" på loopar och effekter

Kul att du har kul, JamPack är bra att ha också, glöm inte att ladda hem gratisloopar för GB på Hitta här.

• 1 år senare...
Postat (redigerat)

Är det någon som har något Jam Pack? Jag undrar lite över hur mycket mjukvaruinstrument man får för pengarna. Loopar skyr jag som pesten.

Demona på apples sida låter ju sjuuukt bra, men jag antar att mycket består av loopar där. Eller?

Redigerat av Pluffo
  • 2 veckor senare...
Postat

Jag kollade prcis in vad GB 3.0 innehåller för nyheter. Och jag blev faktiskt ganska sugen på att köpa denna version.

Visst kanske inte podcast funktionen är så spännande i sig men det verkar ju som att det finns lite digitalradio sändnings känsla över vissa saker. Närmast tänker jag på "sound effects on the fly" funktionen vilket jag hoppas innebär att man kan, medan man spelar in, trigga medföljande och egenkomponerade effekter, jinglar, signaturer och reklamspotar. Intressant. "Ducking" funktionen får väl ses som en extra liten kul sak. Kan nog bli ett lättanvänt och värdefullt instrument i kommande undervisning. Detta innebär till viss del att GB har gått från att vara ett pre-prod. radioprogram till att kunna användas för simulering av livesändning.

Dessutom, som grädde på moset, finns det nu ett videospår i GB så att man kan importera iMovie filmer och ljudsätta dem där. Ett stort steg framåt från att bara ha tre ljudspår i iMovie. Också ett bra instrument för undervisning i ljudmedier.

Postat (redigerat)

iofs. så kan jag inte hitta hur man lägger upp låtlistor eller starta/stoppar dessa. Finns inte detta kan man ju inte använda enbart prog.et till livesimulering. Men man kan ju fortfarande spela in med hjälp av CD-spelare och mixer osv.

PS. iChat intervju funktionen var också kul, men kanske inte så användbar i alla lägen.

Redigerat av Hazard

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.