Jump to content
Annons

Mikrofonkrångel


Krokodil

Recommended Posts

Hej,

Min B1 har börjat bete sig konstigt. Låg signal - måste vrida gainen nästan ända upp på VTB1-preampen, och mycket brus. Sporadiskt brummar det lite i den dessutom. Köpte ny kabel, men det hjälpte inte. Tror inte heller att det är preampen, en känsla jag har. Ska testa med en annan mick när tillfälle ges dock.

Någon som har en aning vad det kan vara? Har fraktat den till och från två olika orter, men tror inte den har utsatts för någon skada. Går den att skicka in på garanti? Köpte den på emusic.se

Redigerat av Krokodil
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är inte så enkelt att du har kommit åt Pad-knappen utan att tänka på det...? 🙂

Att det blri mer brus när du måste skruva upp Gain högre, är bara naturligt, så det behöver du nog inte fundera så mycket på.

Har du använt puffskydd, eller kan det vara så, att det har kommit in saliv och annat "mysigt" som har satt sig på membranet och dämpar...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte så enkelt att du har kommit åt Pad-knappen utan att tänka på det...? 😕

Att det blri mer brus när du måste skruva upp Gain högre, är bara naturligt, så det behöver du nog inte fundera så mycket på.

Har du använt puffskydd, eller kan det vara så, att det har kommit in saliv och annat "mysigt" som har satt sig på membranet och dämpar...?

Pad-knappen står där den ska 🙂

Grejen är att i början behövde jag inte pilla något alls på gainen, nu måste den i princip ända upp. Samt att det brusar en hel del, mer än i normala fall.

Saliv och annat gott kan ju vara en möjlighet, kan man rengöra det själv? Jag har noll erfarenhet av mickar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pad-knappen står där den ska 😉

Grejen är att i början behövde jag inte pilla något alls på gainen, nu måste den i princip ända upp. Samt att det brusar en hel del, mer än i normala fall.

Saliv och annat gott kan ju vara en möjlighet, kan man rengöra det själv? Jag har noll erfarenhet av mickar.

Skicka in den på garantin!

Risken är att du inte får ut något på garantin om du har pillat själv! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...