Jump to content
Annons

Han blev idol - på internet


Nisse

Recommended Posts

Annons

Hmm, börjar se en trend här;

Danny - "Eddie"

Hacke - "Jag e full"

Bengan - "Som maräng"

Låtar som var tänkta som skämt, blir smärre hits, nästan mot upphovsmannens vilja. Vad lär vi oss av det?

Kanske förklaringen till "Hej Monica" och Gunther?

Kanske vi lär oss ytterligare lite om relationen mellan det vi själva vill skapa och det som verkligen slår?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, börjar se en trend här;

Danny - "Eddie"

Hacke - "Jag e full"

Bengan - "Som maräng"

Låtar som var tänkta som skämt, blir smärre hits, nästan mot upphovsmannens vilja. Vad lär vi oss av det?

Kanske förklaringen till "Hej Monica" och Gunther?

Kanske vi lär oss ytterligare lite om relationen mellan det vi själva vill skapa och det som verkligen slår?

Intressant reflektion Hammagrella! Detta blir en nyttig läxa (eller ett bra tips om man vill bli lite kändis :rolleyes: )

//Nisse

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Att marängen är en hit är väl att ta i jämfört med Danny´s och Hackemans...den har en äckligt klistrig refräng dock och är från första början mitt och Mattes eget påfund till skillnad från Hacke o Dannys prylar...så till vida att vi står för "allt" själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att marängen är en hit är väl att ta i jämfört med Danny´s och Hackemans...den har en äckligt klistrig refräng dock och är från första början mitt och Mattes eget påfund till skillnad från Hacke o Dannys prylar...så till vida att vi står för "allt" själva.

Jovisst, men det verkar som om ambitionsnivån från början var den samma som med Dannys och Hackes låtar, fast det blev något annat till slut, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Hmm, börjar se en trend här;

Danny - "Eddie"

Hacke - "Jag e full"

Bengan - "Som maräng"

Låtar som var tänkta som skämt, blir smärre hits, nästan mot upphovsmannens vilja. Vad lär vi oss av det?

Kanske förklaringen till "Hej Monica" och Gunther?

Kanske vi lär oss ytterligare lite om relationen mellan det vi själva vill skapa och det som verkligen slår?

Instämmer fullständigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, börjar se en trend här;

Danny - "Eddie"

Hacke - "Jag e full"

Bengan - "Som maräng"

Låtar som var tänkta som skämt, blir smärre hits, nästan mot upphovsmannens vilja. Vad lär vi oss av det?

Kanske förklaringen till "Hej Monica" och Gunther?

Kanske vi lär oss ytterligare lite om relationen mellan det vi själva vill skapa och det som verkligen slår?

Huvudet på spiken! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hamma, du e en härlig kille! Dina insiktsförmedlingar är ofta en bonus i vardagen.. 🙂

Men Eddie alltså... och Aftonbladet... ährm.

"Folk har hittat hela versionen och lagt ut den på nätet med bakgrundsmusik."

Vadå hittat hela versionen? Har han själv gjort nån version med musik? 😱

Sen tycker jag hans kommentarer i artikeln ger intryck av att det är en 10-åring de intervjuat...

Men internet däremot... DET är bra! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...