Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan

Det ligger till så här nu att jag behöver en ingång för firewire på min bärbara dator för att kunna koppla in mitt nya ljudkort och liknande. Men självklart ska min data inte ha just sådan ingång, så jag behöver köpa ett PCI ljudkort med firewire ingångar.

Datan jag har är Packard bell EasyNote v5908 d.

Men när jag testa få in ett vanligt pci kort så fick det inte plats, så kikade jag i ingången med ficklampan och upptäckte att det var ovanligt litet där inne, så jag fattar inte vilket kort det är jag ska köpa?

(Jag testade ju iof med ett Zonet cardbus kort)

Annons
Postat

Kanske kan vara så att det är en PCI-Express kortplats som finns ledig i din dator och det är därför ett vanligt PCI-kort inte funkar?

Kolla på Packard Bells hemsida, eller tanka hem en bild på en PCI-Express kortplats och jämför.

Postat
Kanske kan vara så att det är en PCI-Express kortplats som finns ledig i din dator och det är därför ett vanligt PCI-kort inte funkar?

Kolla på Packard Bells hemsida, eller tanka hem en bild på en PCI-Express kortplats och jämför.

Förmodligen är det så, men varför har det gjort luckan så stor när kortplatsen är mycket mindre.

Och kommer mitt ljudkort att funka även om jag inte nu satsar på Texas instrument kort. Jag kör med focusrite saffire PRO 26. Eller är det så att jag måste ha detta texas kort?

Postat (redigerat)
Men när jag testa få in ett vanligt pci kort så fick det inte plats
😱

PCI-kort ska du inte försöka trycka i en bärbar dator. 😲

Du ska ha ett ExpressCard. Här är ett exempel.

EDIT: En snabb koll på packardbell.com bekräftar ExpressCard.

Redigerat av Linus
Postat
😱

PCI-kort ska du inte försöka trycka i en bärbar dator. 😲

Ja förstod det när jag kollade lite mer, fast grejen var att jag testade även kortet på mina brorsors bärbara datorer och där funkade det ju helt utmärkt, men så på min så kom kortet inte helt in, utan en grej var ivägen. Men får testa med expresscards då.

Postat (redigerat)
😲

PCI-kort ska du inte försöka trycka i en bärbar dator. 😄

Där ser man..

Man kanske skall läsa inläggen lite nogrannare innan man försöker vara hjälpsam. 😱

Jag noterade inte ens att det handlade om en bärbar dator trots att det står klart och tydligt i frågeställningen. 😆

Redigerat av brojd

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.