Jump to content
Annons

Skaffa lite nya grejer


Emili01

Recommended Posts

Tjenare!

Det är så att jag har haft tankar på att skaffa mig ett par studiomonitorer. Någon som har tips på märke, modell som är bra eller någon som man ska akta sig för? Eller ska man köra med hörlurar? Tycker det brukar bli så jobbigt om man sitter en längre stund :/. Jag har kollat in dessa: http://www.m-audio.com/products/en_us/Stud...eBX8a-main.html

Var till musikbörsen och lyssnade på några högtalare och kom fram till att dessa var de bästa av de jag lyssnade på.

Om jag skulle införskaffa dessa monitorer, tror ni att mitt nuvarande ljudkort skulle funka? Sound Blaster Audigy 2 ZS? 😏

Är det något annat man kan tänkas behöva? Jag har en midi-klavitur och musikprogram mm.

MVH Emil

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjenare!

Det är så att jag har haft tankar på att skaffa mig ett par studiomonitorer. Någon som har tips på märke, modell som är bra eller någon som man ska akta sig för? Eller ska man köra med hörlurar? Tycker det brukar bli så jobbigt om man sitter en längre stund :/. Jag har kollat in dessa: http://www.m-audio.com/products/en_us/Stud...eBX8a-main.html

Var till musikbörsen och lyssnade på några högtalare och kom fram till att dessa var de bästa av de jag lyssnade på.

Om jag skulle införskaffa dessa monitorer, tror ni att mitt nuvarande ljudkort skulle funka? Sound Blaster Audigy 2 ZS? 😏

Är det något annat man kan tänkas behöva? Jag har en midi-klavitur och musikprogram mm.

MVH Emil

Visst om du tycker högtalarna låter fint så köp dom.

Jag är dock osäker på om omvandlarna på ditt Sound Blaster kort håller "super" kvalite.

Men bara du är nöjd så..

Link to comment
Dela på andra sajter

Något tips på ljudkort? 😏

Tackar

MVH Emil

detta har fått bra kritik av både användare här på forumet och tidningar

ESI Juli@ JULIA PCI ljudkort för PC/MAC. Kostar strax över tusenlappen på jam.

MVH

Anders

EDIT: Kostade 1190 kronor för att vara exakt 😠

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Något tips på ljudkort? ☺️

Tackar

MVH Emil

detta har fått bra kritik av både användare här på forumet och tidningar

ESI Juli@ JULIA PCI ljudkort för PC/MAC. Kostar strax över tusenlappen på jam.

MVH

Anders

EDIT: Kostade 1190 kronor för att vara exakt 😉

Tack så mycket 😛.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...