Jump to content
Annons

Vilket moderkort?


thomaslj

Recommended Posts

Hej!, Tänkte köpa ett uppgraderingskitt så ja kan spela in lite fler spår! D ja undrar över är nu valet av uppgraderingskitt/moderkort. Har tittat på två modeller... intel resp. AMD..

Amd: Athlon64 X2 6000+, 2048MB

moderkort: MSI K9AGM2-FIH, AMD 690G+SB600, HDMI, Socket-AM2,m-ATX,DDR2,Firewire,PCI-Ex16

Intel: Core 2 Duo E6550, 2048MB

moderkort: MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16

Hur ser man vilket som är bäst anpassat för mutlimediaprojekt/inspeling etc? Bägge kostar runt 3000..

/ Thomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag törs inte uttala mig om huruvida intels P35-chipset är lämpligt eller inte. Borsett från det, så är det nog mest beroende

av vilken processorsmak du har. AMD har möjligtvis en högre effektförbrukning, och snart kommer nästa generation

processorer därifrån (som nog kommer att kosta, inledningsvis).

Kolla in denna länk:

http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle kört på Intel. dom gör bäst processorer just nu. annat va det väl för några år sen.

varför just ett MSI kort!? Jag har haft ett par msi kort å dom har tyvärr alltid strulat. körde ett ihop med

ett m-audio delta audiophile 2496 och det va bara problem.

nu har jag gått över till ASUS istället.. kör iofs inte m-audio längre, men mitt asus kort är stabilt å

har inte haft några som helst problem.

kör nu med:

Asus P5W DH Deluxe,I975X,Socket-775,ATX, SATAIIx7, Dual-GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

det har väl snart ett år på nacken så det har ju kommit nyare. + att det kanske e lite väl mycket

extra funktioner som man kan va utan. å så det kostar fortfarande en 5-hundring mer

än msi kortet... hur som helst.. ville mest tipsa om asus kort. har haft lite olika märken genom åren,

och asus är det som strulat minst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...