Jump to content
Annons

Funka By Kozin!


Mantel

Recommended Posts

LÅTNAMN:Funka

ARTIST/GRUPP:Kozin

GENRE:Funk

LÅTLÄNGD:3:02

KOMPOSITÖR:Kozin

PRODUCENT:Kozin

INSPELNINGSÅR:2004

FORMAT: Mp3

STORLEK:2.9mb

LÅTLÄNK: http://hem.passagen.se/sinpaj86/HAESTEN/Funka1.mp3

Jag och min Gode vänn Tobias Spelade in detta i fredags och lördags.

Ge komentarer.

skulle gärna vilja ha ett fetare baskagge sound.

Alla tips uppskattas! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skulle försöka ändra soundet med en EQ på baskaggen, kändes som den pressade på för hårt i mellanregistret och saknade ren bas. Rösten känns lite för svag, borde mixas högre; pröva att lägga på lite kompression på den så att den håller en jämn nivå. Annars var låten skön, gillar trumspelandet 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

I små datorhögtalare:

Det känns som om du borde se över hela mixen

vissa ljud sticker ut lite otrevligt..t.e.x virvel,crash och toppen i funkbasen.

I det stora hela låter det också rätt otajt med ljud som trampar på varandra ( kan också vara för att mixen är gjord som den är )

Sången är ganska långt bak i mixen - borde upp ett par db.

För att få tyngd i bastrumman/basen får du först kolla vilka frekvenser du har att jobba med.. om kicken är livespelad är den förmodligen ganska "liten" och toppig, prova då att dubba med en rund 808kick, eller nån annan samplad kick med mycket botten..

Det finns mängder med bra sätt att fläska till ljud med... lätt rördist t.e.x låter rätt skönt på allehanda ljud..

Men själva låten är det väl inget fel på

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Demonen har som vanligt kommit med bra förslag.

Det viktigaste ni har att göra är att jobba med kompressor och eq;

man måste bestämma sig för vilka ljud (instrument) som ska få utrymme, och var i ljudbilden dom ska ligga.

Vad gäller kicken så tror jag den känns så liten för att det ju saknas något basigt ljud alls här; basgitarren spelar ju inte precis i de lägre registren.

Kanske lägga en djup syntbas?

Eller dubba kicken med en djupare variant, som Demoniqus föreslagit.

Ni kan också testa att lägga Waves Maxbass-plugg på trummorna för att se om det gör nån skillnad åt rätt håll.

MEN, ni har en bra låt och en jävla energi i framförandet som jag tycker är skitsnygg, även om det är lite otajt här och där.

Verkligt bra jobbat.

Får mig att tänka på A Certain Ratio eller Gang of Four, och det är alltid bra.

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får gå emot mobben å säga att jag gillar det mesta i ljudbilden förutom att sången ligger för lågt. Men då har jag bara lyssnat i mina Koss-lurar som är ganska "mjuka" i sin återgivning....

Skönt sväng, men sången låter lite för mycket Morrissey för min smak. Innan sången kom in tänkte jag att det kunde bli hur bra som helst, men sen föll det lite för mig... Ren smaksak dock 🙂

sjysst.

peace

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...