Jump to content
Annons

Phobos byter namn...


Emil

Recommended Posts

Har tidigare gÄtt under namnet Phobos hÀr pÄ forumet men kÀnde att det vore kul att kunna presentera sig med sitt riktiga namn pÄ nÀsta IRL-trÀff. KÀnns dessutom lite fÄnigt att inte anvÀnda sitt riktiga namn nÀr man Àr tillrÀckligt gammal för att handla pÄ bolaget.

Lite info om mig dĂ„; Heter Emil Östman och Ă€r 24 Ă„r gammal. Bor i Stockholm och har sĂ„ gjort i hela mitt liv, trivs bra i storstadsmiljön.

Började med inspelning vĂ„ren 2005 dĂ„ jag gĂ„tt bandlös ett tag, orkade inte starta pĂ„ nytt och harva i en replokal sĂ„ jag gick en kvĂ€llskurs i Cubase och en i Inspelningsteknik pĂ„ Kulturama hĂ€r i sthlm. Efter det satte jag pĂ„ mig spenderarbyxorna och köpte alla grejer man behöver för att börja spela in. Kör Mac och Logic Pro 7. Är ingen virtuos pĂ„ nĂ„got instrument men behĂ€rskar trummor, bas, gitarr och sĂ„ng. Blir sĂ€llan klar med mina egna alster numer men spelar in mĂ„nga av mina kompisars band i min lilla Studio. Har Ă€ven ett stort intresse för gitarrer och gitarrprylar, har dĂ€rför en hel massa elgitarrer, förstĂ€rkare och tillbehör hemma.

PĂ„ dagarna pluggar jag Journalistik och Multimedia pĂ„ Södertörns Högskola. En journalistutbildning pĂ„ tre Ă„r som dessutom ska ge oss bra kunskaper i TV-produktion, radio samt html och Flash. Är inne pĂ„ fjĂ€rde terminen av sex. Frilansar Ă€ven som skribent för Studio och Fuzz, testar prylar och intervjuar artister. Har bland annat testat Addictive Drums och Fender Princeton Recording-Amp samt snackat med Sahara Hotnights och The Gossip.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Har Àven ett stort intresse för gitarrer och gitarrprylar, har dÀrför en hel massa elgitarrer, förstÀrkare och tillbehör hemma.

Du borde hellre ha skrivit

Har Ă€ven ett stort intresse för gitarrer och gitarrprylar, har dĂ€rför en hel massa elgitarrer, förstĂ€rkare och tillbehör hemma och har stenkoll pĂ„ det mesta som har med gitarrer att göra. 😊

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har Àven ett stort intresse för gitarrer och gitarrprylar, har dÀrför en hel massa elgitarrer, förstÀrkare och tillbehör hemma.

Du borde hellre ha skrivit

Har Ă€ven ett stort intresse för gitarrer och gitarrprylar, har dĂ€rför en hel massa elgitarrer, förstĂ€rkare och tillbehör hemma och har stenkoll pĂ„ det mesta som har med gitarrer att göra. 😊

Huruvida jag har stenkoll fÄr andra avgöra, men jag har testat och anvÀnt vÀldigt mÄnga grejer iaf.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Huruvida jag har stenkoll fÄr andra avgöra, men jag har testat och anvÀnt vÀldigt mÄnga grejer iaf.

AlltsĂ„ det var menat som en komplimang.. för att du ofta har vĂ€ldigt vettiga saker att sĂ€ga om saker som har med gitarrer att göra.. bara sĂ„ att du inte trodde nĂ„got annat đŸ˜Č

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Elof (oregistrerad)

Hej Emil, lĂ€ngesen đŸ˜Č

Bra med riktiga namnet, mer seriöst, jag har ju ocksĂ„ mitt riktiga Ă€ven om man lĂ€tt tror att det Ă€r ett skĂ€mt â˜ș

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Södertörns högskola? Jamen dĂ„ Ă€r du ju nĂ€stan hemma hos mig varje dag ju! Och inte har du hört av dig? DĂ„lig stil tycker jag! đŸ˜Č

VĂ€lkommen ska du vara iaf.. till bĂ„de forumet och till mig pĂ„ kaffe â˜ș

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Huruvida jag har stenkoll fÄr andra avgöra, men jag har testat och anvÀnt vÀldigt mÄnga grejer iaf.

AlltsĂ„ det var menat som en komplimang.. för att du ofta har vĂ€ldigt vettiga saker att sĂ€ga om saker som har med gitarrer att göra.. bara sĂ„ att du inte trodde nĂ„got annat 😄

Tack! 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Men vÀnta nu... har du inte bytt namn till Emil en gÄng innan?

eller... allt blev sÄ rörigt nÀr forumet blev ett annat forum som blev ett annat forum som blev sig sjÀlvt igen. Det kanske var i nÄgot av mellanstegen som jag har nÄgot vagt minne. :rolleyes:

VĂ€lkommen!

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

vÀlkommen igen dÄ Pho...jag menar Emil

var gÄng jag ser ditt namn..kommer jag att tÀnka pÄ en bana i unreal tournament 1 som hette Phobos Moon!

jag skriver nog under pÄ att du verkar vara en vettig tjomme till skillnad frÄn mig sjÀlv!! :rolleyes:

hare gott

/Larsson

🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

vÀlkommen igen dÄ Pho...jag menar Emil

var gÄng jag ser ditt namn..kommer jag att tÀnka pÄ en bana i unreal tournament 1 som hette Phobos Moon!

jag skriver nog under pÄ att du verkar vara en vettig tjomme till skillnad frÄn mig sjÀlv!! :rolleyes:

hare gott

/Larsson

🙂

Nu fÄr jag be om ursÀkt för lite OT, men jag kommer inte kunna sova om jag inte fÄr veta... Var det banan med ett hÄl upp i taket i det stora mittrummet, dÀr gravitationen var lÄg pÄ utsidan och det lÄg ett sniper-gevÀr och nÄn powerup, möjligtvis en damage amp eller invisible? (eller om det bara var ett par stövlar)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hej Emil, lyssnade nyligen pÄ Orange tiny terror ljud exemplen som du gjort, mÄste sÀga att det var en positiv överaskning att det var sÄ lyssningsbara ljud exempel.

De jag hittade pÄ tex. youtube lÄg lÄngt ifrÄn de sound jag ville höra (antingen var det för lite dist eller för mycket).

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hej Emil, lyssnade nyligen pÄ Orange tiny terror ljud exemplen som du gjort, mÄste sÀga att det var en positiv överaskning att det var sÄ lyssningsbara ljud exempel.

De jag hittade pÄ tex. youtube lÄg lÄngt ifrÄn de sound jag ville höra (antingen var det för lite dist eller för mycket).

Mina tvÄ vinjetter? Dom var roliga att spela in iaf. :rolleyes:

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

vÀlkommen igen dÄ Pho...jag menar Emil

var gÄng jag ser ditt namn..kommer jag att tÀnka pÄ en bana i unreal tournament 1 som hette Phobos Moon!

jag skriver nog under pĂ„ att du verkar vara en vettig tjomme till skillnad frĂ„n mig sjĂ€lv!! đŸ€Ș

hare gott

/Larsson

🙂

Nu fÄr jag be om ursÀkt för lite OT, men jag kommer inte kunna sova om jag inte fÄr veta... Var det banan med ett hÄl upp i taket i det stora mittrummet, dÀr gravitationen var lÄg pÄ utsidan och det lÄg ett sniper-gevÀr och nÄn powerup, möjligtvis en damage amp eller invisible? (eller om det bara var ett par stövlar)

JA! BĂ€sta spelet! 😼

Hej Emil! NĂ€sta IRl ska jag inte vĂ€lta ut en öl pĂ„ dig! 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

vÀlkommen igen dÄ Pho...jag menar Emil

var gÄng jag ser ditt namn..kommer jag att tÀnka pÄ en bana i unreal tournament 1 som hette Phobos Moon!

jag skriver nog under pĂ„ att du verkar vara en vettig tjomme till skillnad frĂ„n mig sjĂ€lv!! đŸ€Ș

hare gott

/Larsson

🙂

Nu fÄr jag be om ursÀkt för lite OT, men jag kommer inte kunna sova om jag inte fÄr veta... Var det banan med ett hÄl upp i taket i det stora mittrummet, dÀr gravitationen var lÄg pÄ utsidan och det lÄg ett sniper-gevÀr och nÄn powerup, möjligtvis en damage amp eller invisible? (eller om det bara var ett par stövlar)

JA! BĂ€sta spelet! 😼

Hej Emil! NĂ€sta IRl ska jag inte vĂ€lta ut en öl pĂ„ dig! 😄

haha! NÀr blir den dÄ? Vi borde styra upp nÄt snart.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...