Jump to content
Annons

Time stretch


wallie999

Recommended Posts

Hur står sig time strech-funktionen i Cubase studio 4 i jämförelse med andra program (ej DAW, utan t ex Wavelab)?

Jag tycker att den funkar bra för mindre tempoförändringar, men vid större timetretchs ( ca 15% och uppåt) låter det ganska illa. Går det att utföra stora timestretchs med gott resultat i andra program, eller ställer jag helt enkelt orimliga krav på vad time stretch kan göra? Om det går, ge gärna tips på sådana program.

Jag kanske ska tillägga att det är främst vokalspår jag timestretchar (i remixsyfte).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Annons
Tangram (oregistrerad)
Hur står sig time strech-funktionen i Cubase studio 4 i jämförelse med andra program (ej DAW, utan t ex Wavelab)?

Jag tycker att den funkar bra för mindre tempoförändringar, men vid större timetretchs ( ca 15% och uppåt) låter det ganska illa. Går det att utföra stora timestretchs med gott resultat i andra program, eller ställer jag helt enkelt orimliga krav på vad time stretch kan göra? Om det går, ge gärna tips på sådana program.

Jag kanske ska tillägga att det är främst vokalspår jag timestretchar (i remixsyfte).

Ett tips:

http://hypermammut.sourceforge.net/paulstretch/

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...