Jump to content
Annons

Hur är dom här trummseten?


trillan

Recommended Posts

Hej jag är nu helt inne i att leta efter ett bra och billigt första trummset för mig. jag har kollat runt lite på villka märken och vad manska tänka på. dom flästa säjer att billiga trummset under 4000 inte är något att ha, är det så? begagnade är ett altenativ men jag vågar inte riicktig i fall det innte skulle hålla.

Har hittat några altenativ på http://www.slagverkskompaniet.se/ (nybörjarset)

om någon kan kolla på dom och säja något om dom så väldigt taksam 😊

är det bra att börja med ett nybörjarset? är det stor skillnad? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Som med de flesta musikinstrument så skall man ju se till att testa dem först. Det är inte så lätt i början att veta vad man letar efter, men om man kritiskt lyssanr på ljudet de ger ifrån sig och känner in vad de ger en för känsla så har man iallfalla någon riktlinje.

Jag har haft ett Tama Imperial star när jag spelade med hårdrocksband en gång i tiden. Det var stabila och bra trummor tyckte jag då. Borde fungera som nybörjarset.

Premier är väl också ett helt okjej märke även om jag aldrig testat just detta setet.

När det gäller begagnat så är det väl regel att se hur välskött det är. Trummor är det ju svårt dölja felen på. Fungerar skruvar, stämmning, ställ, osv så kan det vara värt att satsa på begagnat. Grundreglen är fortfarande att inte köpa utan att först testa och se dem IRL så att säga.

Hmm det blev diffust och kanske inte så mycket hjälp. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 7 månader senare...
Hej jag är nu helt inne i att leta efter ett bra och billigt första trummset för mig. jag har kollat runt lite på villka märken och vad manska tänka på. dom flästa säjer att billiga trummset under 4000 inte är något att ha, är det så? begagnade är ett altenativ men jag vågar inte riicktig i fall det innte skulle hålla.

Har hittat några altenativ på http://www.slagverkskompaniet.se/ (nybörjarset)

om någon kan kolla på dom och säja något om dom så väldigt taksam 🙂

är det bra att börja med ett nybörjarset? är det stor skillnad? 😛

Det där om att kit under 4 000kr är skit är inte sant, jag är själv inne på tredje året med ett kit från Basix för 4 000kr och är nöjd med allt förutom att cymbalen (crash) har pajat (slog för hårt med fiberglasstockar...) och att de medföljande cymbalstativen (till HiHat och crash) är lite klena, men det är inget som en nybörjare tänker på då, inte förrän han/hon spelat i två/tre år, eller så, vill utöka kitet och vill ha armar (de ör för smala). Men detta kit tror jag funkar för en nybörjare, det finns på Jam.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...