Jump to content
Annons

BAS i FL studio


djfarn

Recommended Posts

Annons
nån som vet hur man får fram denna basen basshunter tar fram i denna videon . hänger inte me ricktigt där ... http://www.youtube.com/watch?v=JGttxDgo6jc...basshunter%20fl

Du skämtar va????

Om du inte gör det, vad är det du inte hänger med? Du har ju videon framför dig.

Redigerat av Lonian
Link to comment
Dela på andra sajter

nån som vet hur man får fram denna basen basshunter tar fram i denna videon . hänger inte me ricktigt där ... http://www.youtube.com/watch?v=JGttxDgo6jc...basshunter%20fl

Du skämtar va????

Om du inte gör det, vad är det du inte hänger med? Du har ju videon framför dig.

Ska till lägga att jag är ny i själva musik produktionen . har bara mixat låtar förut och ej gjort egna . använder just den låten i videon som "övningslåt" och fått till allt annat förutom just själva djupet i basen . men det är väl som ni säger bara ratta fram det . tack ändå

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
nån som vet hur man får fram denna basen basshunter tar fram i denna videon . hänger inte me ricktigt där ... http://www.youtube.com/watch?v=JGttxDgo6jc...basshunter%20fl

Du skämtar va????

Om du inte gör det, vad är det du inte hänger med? Du har ju videon framför dig.

Ska till lägga att jag är ny i själva musik produktionen . har bara mixat låtar förut och ej gjort egna . använder just den låten i videon som "övningslåt" och fått till allt annat förutom just själva djupet i basen . men det är väl som ni säger bara ratta fram det . tack ändå

Tryck på basshunter knappen

Link to comment
Dela på andra sajter

usch, gillar inte din stil killen, "tryck på basshunter kanppen" vad är det som är så roligt me det igentligen?

å varför skriva sånna där fjantiga kommentarer hela tiden? låt bli å svara om du inte har nåt vettigt å säga,, så tycker jag iaf,,, om hans idol är basshunter å han vill ha fram just d ljudet å du kan det, varför inte bara säga hur istället?

tar lika lång tid å skriva hur han ska göra (om du kan det) istället för å skriva sånt där blask,,,

nån som vet hur man får fram denna basen basshunter tar fram i denna videon . hänger inte me ricktigt där ... http://www.youtube.com/watch?v=JGttxDgo6jc...basshunter%20fl

Du skämtar va????

Om du inte gör det, vad är det du inte hänger med? Du har ju videon framför dig.

Ska till lägga att jag är ny i själva musik produktionen . har bara mixat låtar förut och ej gjort egna . använder just den låten i videon som "övningslåt" och fått till allt annat förutom just själva djupet i basen . men det är väl som ni säger bara ratta fram det . tack ändå

Tryck på basshunter knappen

Link to comment
Dela på andra sajter

Holmgren: Jag gillar inte din still heller direkt. Nog om det.

Gå in på sök och skriv Basshunter så får du nog upp 5 trådar om exakt samma videolänk och fråga om just vad han gjort för att få sitt sound och vilka instrument han använt.

den här tråden är väll den längsta om ämnet

https://www.studio.se/index.php?showtopic...p;hl=basshunter

Redigerat av Lonian
Link to comment
Dela på andra sajter

StevenJohnson (oregistrerad)
usch, gillar inte din stil killen, "tryck på basshunter kanppen" vad är det som är så roligt me det igentligen?

å varför skriva sånna där fjantiga kommentarer hela tiden? låt bli å svara om du inte har nåt vettigt å säga,, så tycker jag iaf,,, om hans idol är basshunter å han vill ha fram just d ljudet å du kan det, varför inte bara säga hur istället?

tar lika lång tid å skriva hur han ska göra (om du kan det) istället för å skriva sånt där blask,,,

du holmgren!! du är en ricktig dj ... i know! dina låtar är ju inte så bra dem heller?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hey!

Har inte sett videon men prova med en eq (equalizer) djfarn..

Med den kan du "dra upp" de lägre frekvenserna i ett ljud.

Shit, pallar inte med attityden här ibland.

Lyssna på de som talar vänligt och konstruktivt, brukar vara mest givande i slutändan.

Hoppas det går vägen.

Redigerat av Berra
Link to comment
Dela på andra sajter

hmm, vad ha de me detta å göra? om du inte tycker jag gör musik som är utav intresse för dig, lyssna inte?

jag har aldrig sagt att nåns låt är dålig, tycker bara man kan uppföra sig mer moget, och svara på en fråga eller inte säga nåt om man inte kan svara,´vill dock påpeka att du går dock inte under den kategorin...

du holmgren!! du är en ricktig dj ... i know! dina låtar är ju inte så bra dem heller?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske inte är basen du behöver fippla med så mycket, sätt en reverb reverse på kicken precis innan basen kommer så dom smälter ihop en aning.. det ger basen lite mer liv och "sug". finns färdiga kickar med effekten på många samplings cd,s 😊 keep up the good work !

Redigerat av Lexor
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ganska dålig kvalitet på ljudet, men du kan skruva fram nåt liknande lätt.

Ta en sågtandsoscillator, sen kör du den genom ett lågpassfilter som styrs av en envelope med ganska kort decay och 0 sustain. Sen får du anpassa cutoffen så att basen blir tillräckligt dov. Sen kan du dista ljudet lite lätt.

Hajar du?

Redigerat av cm0s
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...