Jump to content
Annons

Perkulator


Perkulator

Recommended Posts

Annons
aha. trodde det var Jolt-Cola som gällde.

Får väl sätta på kok-plattan.

Kokplatta? 😆

Var det inte perkulator-kaffe vi talade om?

näää, simulator-kaffe var det 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön utflippning på den här tråden 😉

Studiokaffe e det enda kaffe som är gott nog att dricka. Tillverkning av studiokaffe sker på följande sätt:

1. skölj ej ur kaffekannan utan häll bara ut det gamla men spara gärna en liten slatt.

2. häll på vatten (som dom blandar sig lite med det gamla).

3. Stick små små hål i filtret.

4. Häll i kaffet (i filtret då givetvis) och häll gärna i lite lite vaniljsocker.

5. Slå på kaffebryggaren.

Sen går det att mixa/spela in hur länge som helst!!!! Det bästaste kaffet någonsin.....jag lovar!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

hej och välkommen till vårt <------ (obs formuleringen!!) forum där vi konstaterat att alla som hänger här är härliga människor.. frågan är om du verkligen passar in här bland oss übermenschen.. <------- (obs den härliga piken - för en massa sånt här lär du bli utsatt för här på detta hjärtliga forum.. kolla bara in replikerna på mitt välkommnande.. jag lovar att de kommer vara giftiga.. 😛 )

Nä, jag bara skoja, inte om d att vissa är sura grinollar... men själv är jag jättetrevlig! Och det är kul med nytt folk! Vem vet, du kanske är vettig du med 😉

Upp till bevis 😄! //Smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Kaffe går bra.. Välkommen hit

Perkulator är väl en mojäng man sätter på kokplattan om jag inte minns fel..

Min perkulator sätter jag i vägguttaget och vips, kaffe!

(Plastbotten på min, så att sätta den på plattan är kanske ingen hit)

Men en gammal perkulator sätter man nog på plattan...... men är inte det stenåldersgrejer? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Per kulator jag fattar... undgefär som hästhandlare Kent Aure´n.  😛 

Anne Ahlgren?

Per Värsman?

Och så välkommen Perkulatorn, förstås.

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Men en gammal perkulator sätter man nog på plattan...... men är inte det stenåldersgrejer? 😉

Jovisst serru..har precis för mig att morfar stenklubba hade en sån när jag var liten cromagnon.. fast de e klart, då var det ju modernt 😆 .. svarta bluesbrothers-glasögon med rejäla bakelitbågar var oxå hypermodernt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang. Kaffe och studio vill jag (inte) dra mig till minnes kaffekokaren i music-a-matic... En studio i gbg dår vi spelade lite för några år sedan... Det var den absolut vässta kaffebryggaren jag sett... Ohyggligt... Den hade nog inte diskats på några decennier...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...