Jump to content
Annons

Intresserade sökes till electronica/synt-projekt!


Cyan

Recommended Posts

Hej!

Söker folk som är intresserade av att starta ett band inriktat på elektronisk musik, med influenser bl a från 70-talet, lite i stil med kraftwerk, Tangerine Dream, Jarres tidiga album m.m. Jag hade dock tänkt ett mer groove-aktigt, rytmiskt sound med alla typer av syntar(gärna feta analoga sådana!), arpeggion m.m. Hade tänkt ganska fria ramar till en början, så får man se hur det utvecklar sig. Är öppen för både "skrivna" låtar och improviserade ljudbilder.

Riktiga trummor eller elektroniska får bli en senare fråga beroende på intresse. (gillar dock synttrummor) Sång är inget jag tänkt ha med, utan antagligen lär det hela bli instrumentalt.

Själv är jag 22 år, spelar klaviatur och kommer mest att spela mjukvarusyntar på midiklavs.

Lite av vad jag vill se i bandet är intresse av att leka med ljud och förhoppningsvis utveckla något eget. Ramarna är som sagt ganska fria, så är detta något som låter intressant, maila mig! jimmyem@gmail.com

ps. Har ev. tillgång till replokal. Nyligen splittrat ett tidigare band och replokalen vi hade har en uppsägningstid på några månader, så finns möjlighet att ta över den. Ev. också tillgång till en annan lokal.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...