Jump to content
Annons

PEKING TIGHTS


Hagelberg

Vad gillar ni en av våra låtar?  

8 röster

  1. 1. Vad gillar ni en av våra låtar?

    • 1
      3
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      1
    • 5
      2


Recommended Posts

LÅTNAMN: Hestlove

ARTIST/GRUPP: Peking Tights

GENRE: HipHop/Jazz/Soul (?)

LÅTLÄNGD: 3:39

KOMPOSITÖR: Peking Tights

PRODUCENT: Peking Tights

EV. MEDVERKANDE: N/A

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: OGG Vorbis

STORLEK: 2.9 Mbyte

LÅTLÄNK: Hestlove.ogg

En av de låtar som ligger uppe på vår hemsida. Kolla in http://www.pekingtights.tk för fler. Vore roligt å höra vad ni tycker!

Tack på förhand!

Mvh

Hagelberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)

Jag röstar 5:a för allt det tekniska; det låter skitbra!

Finns inga brister i vare sig mixning eller premastering. Inte som jag hör.

Bra jobbat.

Däremot blir det en solklar 1:a för innehåll. Jag står nästan inte ut med att lyssna på sånt här. Får mig att tänka på Kruder & Dorfmeister, Jazzanova och Koop som alla framkallar omedelbar kräksjuka hos undertecknad.

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm.. Svänget är bra. Det har du känsla för.. Ljudbild o allt dedär kanon också såklart. Men som Nattis säger så är det innehållsmässigt ganska katastrofartat. Hade det legat en rap, en sånghook eller vadsomhelst så hade det plötsligt blivit en låt. Nu är det bara ett beat med en jäääääädra massa inklippta diverse samplingar. Skriv ett tema (kanske bara en voicing som rör sig lite mer än det andra eller vadsomhelst) som återkommer åtminstånde.

Detta är typisk musikersjuka-produktion. Allt bra utom själva låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter asbra, får lite DJ Premier-känsla över sättet som låten är uppbyggd: samplingarna känns ganska upphuggna (hittar inget bättre sätt att beskriva det) vilket tillsammans med en rap eller någon form av lead-instrument skulle fungera hur bra som helst. På egen hand blir det lite olyssningsbart, det saknas liksom ett flyt som för låten framåt.

Så se till att få någon som rappar/sjunger på detta, eller hitta någon som kan spela något bra blåsintrument över. Har du hört "Sunrise over Brooklyn" med ...... *minneslucka* EL-P tror jag dom kallade sig...?!? (Ska kolla efter) galna hiphop beats med snyggt blås på!

Link to comment
Dela på andra sajter

tack så mycket alla som lyssnat. Klockrent med feedback.

Ja alltså, vad ska man säga. Jag upplever det nog inte som ni gör (antagligen för att man suttit och pulat så länge med låten 😲). Jag "kan" den ju nu så jag tycker att litet av det fina i den är just det icke-repetitiva. Att det är typ som ett hiphop-beat men inte lika enformigt (?). Kanske om man lyssnar in sig på den så förstår man vad jag menar. Men det känns som om det har och göra litet med syftet som man har när man gör den.

jaja, återigen tack för den konstruktiva kritiken. Alltid uppskattat.

peace

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktiskt jävligt grym låt! Det bästa jag hört på länge på forumet. Men jag håller med om att en liten gnutta melodislinga nånstans skulle göra den ännu bättre. Kanske en lite dyster ensam trumpet som spelar en enformig slinga lite avlägset i en dunkel bakgrund eller nåt sånt skulle passa. Jag fick den känslan iaf 😏. Jag vetinte. bra jobbat!

Föressten nu vet jag vad jag fick det från, det hörs faktiskt nästan en sån i låten ibland en sväng. Mer sån!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...