Jump to content
Annons

En till tant


Anna

Recommended Posts

Halloj!

Har "lurkat" runt här ett bra tag, och det kanske är på sin plats att presentera sig.

(Jag har en VÄLDIGT kelig katt i knät nu, men jag ska försöka författa det här ändå. 😏 )

Jag heter Anna och är en snart 40 år gammal sångerska/låtskrivare från Östergötland.

Jobbar som programmerare i eget företag, och extraknäcker lite som trubadur mm.

Min sambo och jag har en liten hemmastudio där vi spenderar så mycket tid som möjligt.

Där står jag för låtskriveri, sång och gitarr, och kära sambon står för trummor, bas, keyboards och den tekniska biten.

Har hängt på ett annat forum i några år nu (Mixermans "The Womb"),

men har letat efter nåt mysigt svenskt forum att komplettera med.

Det vore liksom trevligt att lära känna lite folk på hemmaplan också. 😆

Och det här stället verkar ju himla trevligt!

Jag är väl inte världens mest frekventa postare, men ska försöka bidra så gott jag kan... 🙂

Lite kort om mig alltså...

Ha de!

/Anna

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hej & välkommen tant Anna..

jag försöker författa den här posten med 3st 15 veckors kattungar,steppandes på tangent bordet 😏

jag får lura ut dem till matskålen..då brukar de glömma att de vill kela..

känn dig som hemma vettja!

/Larsson

PS. någon som vill skaffa kattunge..PM:a då mig..

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej / välkommen!

Hundar är de härligaste husdjur man kan ha.

Jag rättade till den där meningen åt dig Claes så att den blev rätt. 😏 (Bara skojar men jag är tyvärr allergisk mot katter men inte hundar...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för "välkomningarna" allihop!

Kära med-tant! Du är enormt välkommen ska du veta, och jag tror att du just höjde forumets tantfaktor med så där en 33%. Bra jobbat!

/Malin

Sicken tur att jag kom hit innan tant-stammen blev utrotad här! 🙂

hej & välkommen tant Anna..

jag försöker författa den här posten med 3st 15 veckors kattungar,steppandes på tangent bordet 🙂

jag får lura ut dem till matskålen..då brukar de glömma att de vill kela..

Aaaah kattungar...finns det nån sötare?

Man tappar alla former av självkontroll när man ser dom, eller hur?

Rösten blir egendomligt ljus, och man man tappar förmågan att uttala vissa konsonanter:

"Näämen lille tööötnosen vilken tööt liten tittemitte då!"

Ungefär så... 🙂

Hundvalpar är precis lika goa.

Banne mig, ALLA djur i ung-form gör mig alldeles fånig! 🙂

/Anna

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen ska du vara! Kattor eller hundar spelar ingen roll.. Jag är själv hundmänniska.. Har haft hundar i hela mitt liv.. Nu bor jag och är gift med en kattkvinna.. Och vet att hundar och kattor funkar utmärkt tillsammans 😏

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej / välkommen!
Hundar är de härligaste husdjur man kan ha.

Jag rättade till den där meningen åt dig Claes så att den blev rätt. 😱 (Bara skojar men jag är tyvärr allergisk mot katter men inte hundar...)

😆

Jag är allergiskt mot allt enligt pricktest (pollen, kvalster, svampsporer, hund, häst - you name it...) - utom just katt. Att jag inte är allergisk mot katt, beror helt säkert på att jag har blivit immun eftersom jag är uppvuxen med katter. Mamma hade nämligen uppfödning av katter (Orientalisk korthår/Havanna) under hela min uppväxt. Det tragiska är att jag senare har utvecklat astma, så för säkerhets skull kommer jag inte att skaffa katt själv, utan får nöja mig med vänner och bekantas katter då och då... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Jag brukar inte kalla mig tant (än) men allt är ju relativt 😆 Åren går och jag är nu inne på mitt 37:e så, ja, kanske lite tant...! Jag sällar mig till skaran som hälsar välkommen!

...har också katt, 2 st, varav den ena alltid ska vara med när jag sjunger.. lite lustigt faktiskt, hon blir mer kelig än någonsin då och ska alltid vara så nära som hon bara kan 😱 Kul att nån uppskattar sjungandet här hemma 😆

/Åsa

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och välkommen! Jag är inte tant men jag har haft både hundar och katter i flera omgångar medans barnen växt upp men tyvärr så är barnbarnen allergiska så inga nya djur är påtänkta men så länge inte musiken framkallar allergiska besvär så är detta forum en fantastisk gemenskap!

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tjena från Östergötland säger jag och Måns the cat (förmodligen far till alla Syas kattungar säg inget om att det är vår katt hehe) skulle vara skoj att få höra lite musik.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Jag brukar inte kalla mig tant (än) men allt är ju relativt 😉 Åren går och jag är nu inne på mitt 37:e så, ja, kanske lite tant...! Jag sällar mig till skaran som hälsar välkommen!

...har också katt, 2 st, varav den ena alltid ska vara med när jag sjunger.. lite lustigt faktiskt, hon blir mer kelig än någonsin då och ska alltid vara så nära som hon bara kan 🙁 Kul att nån uppskattar sjungandet här hemma 😉

/Åsa

Jag bryr mig faktiskt inte alls om min ålder tack o lov,

att bli äldre är bara skööönt... 😎

Min ena katt flyr i panik så fort jag tar fram gitarren.

Jag försöker att inte ta det som kritik på mitt spelande... 😆

/Anna

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena från Östergötland säger jag och Måns the cat (förmodligen far till alla Syas kattungar säg inget om att det är vår katt hehe) skulle vara skoj att få höra lite musik.

Göran

Hej brinnande Sven, östgötske frände! 🙂

Jag har lite demo-snuttar uppe på min webbsida om du vill få ett hum om vad jag pysslar med:

http://www.annabihl.se/

(Gå in under "Lyssna" och "Egen musik" i menyn)

Om du inte orkar klicka så många gånger (trött i armen eller nåt... 😆 ), så har du ett litet smakprov här: http://www.annabihl.se/websongs/i_think_were_gonna_win.mp3

Hoppas att du ska tycka om det!

Ha de!

/Anna

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och välkommen.

Kikade in på din hemsida och lyssnade lite... skön musik och härlig röst.

Gillar du Eva Cassidy? Jag började med Autumn leaves och trodde jag fått på fel artist. 😛

Vad kul att du gillade det!!

Eva Cassidys röst är himmelsk! Den griper verkligen tag i hjärtat.

Förväxlar du mig med henne har du nog fått en vaxpropp. Ring vårdcentralen. 😆🙂

/Anna

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och välkommen.

Kikade in på din hemsida och lyssnade lite... skön musik och härlig röst.

Gillar du Eva Cassidy? Jag började med Autumn leaves och trodde jag fått på fel artist. 😛

Vad kul att du gillade det!!

Eva Cassidys röst är himmelsk! Den griper verkligen tag i hjärtat.

Förväxlar du mig med henne har du nog fått en vaxpropp. Ring vårdcentralen. 😊😛

/Anna

Visst är den. Fields of gold i hennes version är ljuvlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...