Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har letar i flera dagar efter Hardcore\Gabber plugins för FL och reason och kan inte hitta nÄtt

Ända jag vill veta och uppskattar som svar Ă€r namn pĂ„ nĂ„n synth! tack i förhand!

OBS!! Hardcore Bassen Àr det jag Àr ute efter

Redigerat av Polis88
Annons
Postat

tilll reason hittar du nog ingea vstiŽs men du lÀr kunna hitta nÄgra schyssta patchar pÄ restation.net

annars Àr det bara att skruva fram nÄt.. tÀnk dig synthljud i stil med roland sh101..

Postat
  IDF sa:
tilll reason hittar du nog ingea vstiŽs men du lÀr kunna hitta nÄgra schyssta patchar pÄ restation.net

annars Àr det bara att skruva fram nÄt.. tÀnk dig synthljud i stil med roland sh101..

Saken Àr det att jag Àr relativt ny bland dessa programen och Àr lite taskigt sjÀlvlÀrd med dÄligt tÄlamod:( Men det finns ljusaare sidor av min persolighetet

Jag vill helt ha vst plugin för det r vÀl enklast att skaffa till FL?

http://www.nordiskmusik.se/default.asp?id=7562

kommer hem inom ett tag i min brevlÄda (den översta) Lever pÄ social bedrag sÄ fickan Àr liten men inte snÄl tÀnkte mej att anvÀndfa denna ihop med saples frÄn FL dÀran fetare skruvade speedadeljud,..

sÄ vet ni nÄtt skruvad synth som Àr kompatibelt med FL sÄ skriv en lista:D gÀrna lÄng berÄs pÄ hur mycke tid och Ärk du sjÀlv har:D

Ojsan höl pÄ att göömma bort, i vilken trÄd ska ja skriva om sÄnt hÀ dÄ? lÀste lite undertexter pÄ rubrikerna o tyckte denna va passande,.. my bad!

AAHr det sopft alle sam!

Postat

Hej Polis88

Du borde Skriva din frÄga i Avdelningen InstrumentPluggar

Vanguard har mĂ„nga sköna ljud som pĂ„ rĂ€tt sĂ€tt kan anvĂ€ndas till Hardcore. Finns massa som anvĂ€nder den đŸ„°

ReXF Nexus Har hur mÄnga Ljud som helst, och det finns tvÄ Hardstyle Expansions till den med massa Gabba basar, och en Kick expansion med Gabba/Hardstyle Kickar.

SÄ alltsÄ ReFXŽs Plugins

Vanguard

ReFX Vanguard

och

Nexus

ReFX Nexus

Postat
  lord_von_bagge sa:
Hej Polis88

Du borde Skriva din frÄga i Avdelningen InstrumentPluggar

Vanguard har mĂ„nga sköna ljud som pĂ„ rĂ€tt sĂ€tt kan anvĂ€ndas till Hardcore. Finns massa som anvĂ€nder den 😄

ReXF Nexus Har hur mÄnga Ljud som helst, och det finns tvÄ Hardstyle Expansions till den med massa Gabba basar, och en Kick expansion med Gabba/Hardstyle Kickar.

SÄ alltsÄ ReFXŽs Plugins

Vanguard

ReFX Vanguard

och

Nexus

ReFX Nexus

Tack sÄ mycke, jag har nexus och vanguard men bara ett fÄtal expantioner

Men ska lÀtt kolla upp med nexus hardstyles, Noise Is Noise:D

• 3 Ă„r senare...
Postat

Är det kick eller bas du syftar pĂ„?

Jag har producerat en hel hardcore och en mÀngd annan elektronisk musik och anvÀnder i princip samma pluggar oavsett stil. Jag har nÀst intill helt och hÄllet skrotat anvÀndandet av samplepacks och nexuspresets och det jag rekommenderar Àr att du lÀser och övar dig till att ratta fram egna ljud. Kanske inte in i absurdum men kickar Àr en sÄn sak som de flesta skivbolag inte gillar att man kör samplat. Nexuspresets gÄr inte heller hem ifall de inte ligger lagrade med andra ljud.

Brukar ratta fram kickar och synthar mestadels i NI Massive och köra Waves EQŽar och kompressorer plus Izotope Thrash som Àr min favorit dist.

Kör Àven en hel del med synthen Surge men Àven massor av andra beroende pÄ humör. Det handlar inte om pluggarna, det handlar om hur man hanterar dem.

Kötta pÄ!

http://piecemakerhardcore.blogspot.com/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.