Jump to content
Annons

Kan du något om förstärkare?


yessa

Recommended Posts

Hej!

Jag har precis beställt en värsting-synth från Korg (!) men kom på att jag ju faktiskt inte har någon förstärkare... 😏 Nu är jag alltså på jakt efter en sådan, men kan inte så mycket om sånt här, så därför undrar jag ett par saker... Finns det högtalare/förstärkare som skulle kunna passa bra hemma i studion, men även live på scen? Har nämligen inte råd att köpa både hemma- och liveförstärkare. Jag letar dock inte efter nåt jättekraftigt, snarare något mysigt. Undrar även om det finns högtalare som skulle kunna funka som hemastudiomonitorer (till datorn), men samtidigt som högtalare till min synth här hemma. Du som har lite mer koll än jag på sånt här, snälla säg vad du tycker. 🤪

God bless Studio forum.

/David Nkoubou

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Laney AH-100

Carlsbro Journeyman

är två exempel på lämpliga, bra keyboard-/multiförstärkare, som kan användas vid det mindre/medelstora giget. På större ställen finns rediga pjäser eller att hyra, så det behöver man knappast köpa på sig.

Jag tror att du kan koppla in cd-spelare till bägge nämnda exemplen ovan. Därmed skulle den ingången förmodligen fungera även till ett ljudkort från datorn.

Priset för nån av de ovan nämnda är runt 2000 SEK.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...