Jump to content
Annons

Digitala reverb


ponkass

Recommended Posts

Annons
jag tänkte hur man gör mer generellt. Skolarbete på gång. Vi har en uppgift. Hur skapar man ett digitalt reverb. Hård-o mjukvaru. så ser uppgiften ut

Ett hårdvaru reverb är oftast samma sak som ett mjukvaru reverb, undantaget är reverbrum, fjäderreverb, plåtreverb och dylikt. De har jag skrivit lite om på min sida. Annars är musicdsp väldigt bra. Söker du på reverb hittar du exempel på olika sätt ett reverb kan skapas digitalt och vad de olika nackdelarna är.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Ptja det är ju så man gör mjukvaru reverb. Genom att programmera dem. Om du tittar på denna sida : http://www.musicdsp.org/archive.php?classid=4#45 : kan du exempelvis se prov på olika tekniker som används för att skapa artificiella reverbklanger. Ett exempel på detta är att delay kopplas samman i ett nätverk där rundgångs kedjor och modulation tillsammans skapar reverbets klang. Genom att kolla igenom listan kan du även söka vidare på de olika delarna för att få en bättre förståelse för hur det fungerar.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...