Jump to content
Annons

Overboards Demo Klar!


browno

Betyg  

7 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      3
    • 4
      2
    • 5
      0


Recommended Posts

Hej, vi är klara med våran demo, och den har ju inte bästa ljudkvaliten direkt men det är vår andra heminspelning så ha översende. Det vi egentligen vill är inte att ha betyg på låtarna utan att få tips om hur vi kan förbättra oss till nästa gång. Det är Underground-punkrock med ska influenser och lågbudget style. Formatet är Wma.

LÅTLÄNK:The Gray Man

LÅTLÄNK:Nothing Bad

LÅTLÄNK:Mental Meltdown

LÅTLÄNK:People Not Profit

LÅTLÄNK:Matter Of Time

Redigerat av browno
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Får bara upp första låtlänken "the gray man". Jag tycker fan att det låter bra. LIte otajta trummor på sina ställen. Ljudet är bra. Lite onyanserat, men det är samtidigt lite av charmen. Sången skulle jag vilja peta fram en bit. Lite mindre reverb och lite mer närvaro.

kanske lite mer tydlig bas också eftersom den har entendens att försvinna.

Sedan är det mycket energi och pang på röbetan så på sätt och vis känns det fjantigt att kommentera för mycket om själva ljudet.

Nej bara rocka på grabbar. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

lagom smidigt att jag skrivit att alla låtar hade samma namn, nåja, nu är det också fixat 😛

Vore Shysst om ni kom med förslag om vilka (2-3st) låtar vi ska ha på demon som vi raggar spelningar med.

Redigerat av browno
Link to comment
Dela på andra sajter

Andrew (oregistrerad)

Helt ok! Man blir lite nostalgisk minsann...

Bra sångmelodier, helt ok sång. Bra driv i trummorna och gitarren med för den delen...

Lite otajt kanske men det kommer...

Sköna låtar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...