Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Mk2-modellen finns inte med, men föregångaren MT97S finns med på min testsite - och det borde förmodligen inte vara någon enorm skillnad... TSM är Luthmans eget "märke", dvs en billig kinesisk OEM-modell, så jag misstänker att min hittillsvarande favorit i prisklassen, Studio Projects B1, står sig väl i konkurrensen... :rolleyes:

En annan som kan vara intressant, är den ryska Oktava MK319. Även ADK Hamburg kan vara ett alternativ.

Alexander J.D (oregistrerad)
Postat

Hej!

Den micen är helt okej. Studio Projects B1 funkar också bra och är likvärdig. Jag själv använder ADK A51e som är ganska likvärdig, då också till ljudet. Skulle nog rekomendera den istället .. Priset ligger på ca 995:- hos Musikbörsen. Ifall du ska ha preamp till den så rekommenderar jag varmt Studio Projects VTB-1 som kostar runt 1500 kr.

ADK A51e hittar du som sagt på musikbörsen : www.musikborsen.se

Studio Projects B1 kan du hitta bland annat i 4Sound butiker. (B1:an såsom ADK A51e är båda omtyckta micar i "budgetklassen" under 1000 kr.

Lycka till! 😉

mVH

Alexander

Postat
Den micen är helt okej. Studio Projects B1 funkar också bra och är likvärdig. Jag själv använder ADK A51e som är ganska likvärdig, då också till ljudet. Skulle nog rekomendera den istället .. Priset ligger på ca 995:- hos Musikbörsen. Ifall du ska ha preamp till den så rekommenderar jag varmt Studio Projects VTB-1 som kostar runt 1500 kr.

...men 995:- är ju listpriset för A51e, så det är nog 995:- hos alla andra handlare också... 😉

Ska kanske nämna listpris för de andra som har nämnts också, så finns det lite att gå efter när plånboken ska konsulteras (och så att ingen luras att tro att det egentliga listpriset är något specialpris... :rolleyes: )

Studio Projects B1 har ett listpris på 1150:-, men de flesta tar nog lite mindre om man frågar.

VTB-1 har ett listpris på 1500:- - och är den billigaste preamp jag kan rekommendera med gott samvete. 🙂

Dessa nämnde jag också, så här är priserna:

ADK Hamburg: 1495:-

Oktava MK319: 1695:-

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.