Jump to content
Annons

Vad gör man med en talang


gringos

Recommended Posts

Så skumt som det känns så har jag en vän som är otroligt bra på att rapa, jag har ingen erfarenhet i musikvärden och inte han heller. Jag gick med i det hära forumet för att jag kände att om inte han gör något åt sin talang så får jag göra det, min fråga är vad gör man med en talang finns det någon där ute som kan ge mig lita stöd ben var man börjar?Vem vet det kanske finns någon "amatör producent " som är sugen på att höra honom, vad vet jag? kanske just du är den som kan vara interesserad av att lyfta fram denna talang.

/ mRt

Lol det där med rapa blev väldigt kul finns någon amatör som vil höra han lol

Hur länge kan han rapa?

🙂

När han kör freestyle.....länge känns som det inte finns något stopp ibland

Och om det gäller rap lol freestyle rap. kan inte föreställa mig hur det låter

Redigerat av DJBlackfox
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 1 månad senare...
En ganska rolig sak är att när jag googlar mitt dj namn varje dag så dyker den här tråden upp på andraplats då och då.

En annan rolig sak är att du sitter och googlar efter digsjälv varenda dag.

+1

Äger 5 hemsidor som heter djblackfox.com net osv och e registrerad på säkert över 10 communitysidor så varför inte?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så skumt som det känns så har jag en vän som är otroligt bra på att rapa, jag har ingen erfarenhet i musikvärden och inte han heller. Jag gick med i det hära forumet för att jag kände att om inte han gör något åt sin talang så får jag göra det, min fråga är vad gör man med en talang finns det någon där ute som kan ge mig lita stöd ben var man börjar?Vem vet det kanske finns någon "amatör producent " som är sugen på att höra honom, vad vet jag? kanske just du är den som kan vara interesserad av att lyfta fram denna talang.

Om man inte själv står för bränslet, inte står för drivkraften själv, då tar ofta musikintresse slut ganska fort.

Jag tror att det viktigaste är att man gör det man känner att man vill göra, och mår bra av att göra. Det är ju i slutändan vad man kommer att behöva göra för att leva ett bra liv i vilket fall. Har han en stark vilja att rappa om omge sig med musikutövande, och känner att han mår bra av det, så kommer han att söka sig till det själv och göra det som känns relevant för honom. Att forcera det tror jag inte är någon bra idé. Det kan komma att börja bra, och nyhetens behag räcker ibland som bränsle ... åtminstone en liten bit. Men sen, så kommer nog anledningen till varför han inte själv söker sig dit att göra sig påmind och botten faller ur lådan lite grann. Det finns ju nästan alltid omständigheter till Varför människor inte känner sig intresserade av somliga saker. En bra talang betyder absolut inte att där finns lust för det med. Själv känner jag en makalöst musikaliskt begåvad kille .. en bilmekaniker, som t.o.m. har absolut gehör, som säger han skulle aldrig vilja hålla på med musik. Motorer och bilar, that's the shit för honom. Då lyser det i ögonen på han.

Prova att uppmuntra honom, fråga om han vill rappa och omge sig med musikutövande. Det kan vara så att han inte känner för det, och då blir man "pushig" som vän om man försöker sälja honom som produkt till hungriga musikproducenter. Sånt brukar inte gillas. Men föreslå att han tar sig för att söka upp folk som gör det han känner väcker hans motivation och lust. Vill han annat i livet, så stöd det. Vill han omge sig med musik, så kommer han att driva sig själv fram 🙂

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att upprepningshumor, tillsammans med nazihumor är den roligaste humorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

hej, har goda erfarenhet av att jobba med nya artister. att komponera ett beat till hans texter vet han själv bäst. ladda hem beats från torrentsidor. be han fundera på vilket slags beat han vill ha.. sen skriver han text till de beatet och sedan pratar med en producent som kan skapa beats till han efter hans smak.. då man kan jobba och komma på ideer tillsammans.. jag har tider som jag kan boka upp men då vill ja höra lite material. skriv tillbaka om de låter intressant!

/ emilione

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...