Jump to content
Annons

Ingen crossgrade till Intel


MusicNixon

Recommended Posts

Vi som sitter på 7.0 eller 7.1 har nu ingen möjlighet att fortsätta med 7.2 på Intel-macar om vi inte:

1. köper 7.2 på Blocket

2. köper en helt ny licens för 10000:-

3. olagligt tankar hem

4. väntar på bättre tider

Jag tycker det är läge för Apple att tala om hur de ska ha det för oss professionella Logic-användare. Vill de att vi ska fortsätta köra Apple Logic på en ny Apple-maskin? Eller har de något nytt bakom hörnet? Jag vill verkligen veta, för jag är på väg att köpa ny mac och känner mig grymt akterseglad.

Någon annan som sitter i samma sits, eller har något förslag?

Edit: Slarv i upprört tillstånd

Redigerat av MusicNixon
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Japp.

Har länge kört Logic 7.1 på min PPC G5:a och har inte haft någon anledning att uppdatera. Köpte dock en intel-macbook och då blev jag ju så illa tvungen.

Eftersom man inte får diskutera piratkopiering på forumet så säger jag inte vilket av alternativen jag valde 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att ni tittat i Apples support för Logic? Verkar väldigt märkligt att man inte kan ladda ner en uppgradering från 7.1 till 7.2... 😉

Har du/ni kontaktat Logic supporten?

Både 7.0->7.1 och 7.1->7.2 var kommersiella uppdateringar så man var tvungen att köpa dem på Applestore eller via annan affär. Nu finns inte uppgraderingen att köpa någonstans.

Jag har inte kontaktat supporten personligen eftersom jag tänkte köpt över nätet idag. Men jag sprang på den här tråden på Apples forum, och det verkar som man kan tjata sig till en platta ändå. Men de har ingen konsekvent policy eftersom de har sålt uppgraderingar (ersättningsskivor) för allt från 50 euro, 65 euro och 80 pund(!). Ska man behöva köpa via bakvägen på detta sätt lutar det nog mot att göra sånt man inte får diskutera här.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=5123151

Redigerat av MusicNixon
Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar ju helt j*vla galet!!!!

Varför ahr de tagigt bort uppdateringen???

Vad händer egentligen om man skulle råka tappa bort sin XSkey?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar ju helt j*vla galet!!!!

Varför ahr de tagigt bort uppdateringen???

Vad händer egentligen om man skulle råka tappa bort sin XSkey?

Jag antar att du får köpa ett nytt ex av Logic, såvida du inte har någon form av försäkring som täcker det.

Typ samma sak som som du skulle tappa din mobiltelefon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
Det verkar ju helt j*vla galet!!!!

Varför ahr de tagigt bort uppdateringen???

Vad händer egentligen om man skulle råka tappa bort sin XSkey?

Jag antar att du får köpa ett nytt ex av Logic, såvida du inte har någon form av försäkring som täcker det.

Typ samma sak som som du skulle tappa din mobiltelefon.

Det där med borttappade XSkeys har diskuterats och förklarats på Logicpro.se, om man har tur slipper man köpa ett helt nytt ex, verkar det som. Väldigt snålt av apple att ta bort uppdateringen! Men det tyder väl på att nåt intressant är i görningen också, som man väntat en jävla tid på nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har man tappat bort sin XSkey helt, men kan visa upp kvitto, tror jag man får betala 3000 kr eller nåt. Det har varit så iaf.

Om man däremot gjort sönder sin XSkey, och kan sända in den trasiga (och visa kvitto) går det på ca 700 kr. Jag har gjort det en gång. Dongeln satt i Powerbooken. En kabelsnubbling senare åkte datorn i golvet... inte alls högt, 20 cm bara, men givetvis på XSkeyen. Den blev sned men funkade i några månader till innan den gick helt av. Apple kom och hämtade och levererade vid dörren, så det var bra service.

Nu har jag helst alltid nyckeln i en USB-hub eller förlängningskabel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi som sitter på 7.0 eller 7.1 har nu ingen möjlighet att fortsätta med 7.2 på Intel-macar om vi inte:

1. köper 7.2 på Blocket

2. köper en helt ny licens för 10000:-

3. olagligt tankar hem

4. väntar på bättre tider

Jag tycker det är läge för Apple att tala om hur de ska ha det för oss professionella Logic-användare. Vill de att vi ska fortsätta köra Apple Logic på en ny Apple-maskin? Eller har de något nytt bakom hörnet? Jag vill verkligen veta, för jag är på väg att köpa ny mac och känner mig grymt akterseglad.

[...]

Svårt att säga förstås, känner till problematiken, men samtidigt blir jag inte förvånad om Apple kommer med ett uppgraderingserbjudande för 7.x när version 8 kommer och som gäller både PPC och Intel. Och åttan surras det mycket om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Logic HD ligger väl runt hörnet. Men dom som vill ligga kvar på 7an då? Skiter apple i dom då? I så fall så är det ju rätt svinigt av dom. Det backar ju för dom som kanske vill slå till på en ny mac. Aja det som lever får se. Jag längtar fruktansvärt mycket till nya Logic. Om det är som jag har hört så kränger jag min G5 och UAD-packet och slår till på en fet octa och kör native istället. 😆

Då blir det Rock'n'Rolf!

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Vadå Mac och hum hum program det finns ju inte säger ni och många kickar oxå så fort nån ställer en Logic PC fråga ja tjena.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Logic HD ligger väl runt hörnet. Men dom som vill ligga kvar på 7an då? Skiter apple i dom då? [...]

Ja, lite illa tycker jag nog det är, även om uppgraderingarna från 7.0 till 7.2 har kostat pengar. Det borde finnas en väg från PPC/Logic 7.0/1 till Intel Logic 7.2.

För de som ändå hade tänkt uppgradera från 7.x till kommande 8 så löser sig problemet. Men som du säger, de som är i kläm är de som vill stanna kvar på <=7.1 och idag använder PPC.

Link to comment
Dela på andra sajter

För de som ändå hade tänkt uppgradera från 7.x till kommande 8 så löser sig problemet. Men som du säger, de som är i kläm är de som vill stanna kvar på <=7.1 och idag använder PPC.

Du menar intel, va? 😆

Öl är bra, men bara i måttliga mängder 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
Vadå Mac och hum hum program det finns ju inte säger ni och många kickar oxå så fort nån ställer en Logic PC fråga ja tjena.

Öh, va?

Någon som kan översätta 😆

Jaru tjena du vet nog fan vad jag menar.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
Vadå Mac och hum hum program det finns ju inte säger ni och många kickar oxå så fort nån ställer en Logic PC fråga ja tjena.

Öh, va?

Någon som kan översätta 😆

Nej. Men vi dricker också öl 😛

Ja en del partar på och har det gött när en annan får slita har just bytt stötdämpare på min polares Saab 90:a sista årsmodellen kör järnet med nagelborsten nu sen blir det ner i grottan och sjunga lite Country. När kommer nästa Studio har kollat som fan på Mobilia men det är tji iofs. står det typ 5 nummer av Mixologin kvar i stället men den har jag ju redan.

Göran

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå Mac och hum hum program det finns ju inte säger ni och många kickar oxå så fort nån ställer en Logic PC fråga ja tjena.

Öh, va?

Någon som kan översätta 😉

Jaru tjena du vet nog fan vad jag menar.

Göran

Jag gör ett försök:

"Vadå mac-program, det finns ju inte säger ni, och många blir sura så fort man ställer en fråga om Logic till PC."

Var det rätt?

Vilka säger att det inte finns macprogram? Vilka blir sura om man ställer frågor om Logic till PC? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå Mac och hum hum program det finns ju inte säger ni och många kickar oxå så fort nån ställer en Logic PC fråga ja tjena.

Öh, va?

Någon som kan översätta 😉

Nej. Men vi dricker också öl 🙂

Ja en del partar på och har det gött när en annan får slita har just bytt stötdämpare på min polares Saab 90:a sista årsmodellen kör järnet med nagelborsten nu sen blir det ner i grottan och sjunga lite Country. När kommer nästa Studio har kollat som fan på Mobilia men det är tji iofs. står det typ 5 nummer av Mixologin kvar i stället men den har jag ju redan.

Göran

Vi skickade Studio 7-07 till tryck i måndags och skickar en Pro Tools Special (!) till tryck imorgon. Och vi har ingen formgivare tillgänglig - så det är sena nätter på jobbet här med 🙁 Önskar det fanns tid att komma ner i studiogrottan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
Vadå Mac och hum hum program det finns ju inte säger ni och många kickar oxå så fort nån ställer en Logic PC fråga ja tjena.

Öh, va?

Någon som kan översätta 😉

Jaru tjena du vet nog fan vad jag menar.

Göran

Jag gör ett försök:

"Vadå mac-program, det finns ju inte säger ni, och många blir sura så fort man ställer en fråga om Logic till PC."

Var det rätt?

Vilka säger att det inte finns macprogram? Vilka blir sura om man ställer frågor om Logic till PC? 🙁

Tror du behöver lite Country du oxå kanske speedar upp läget lite så ru hänger mä släpp hörnflaggan hörru tre djupa och in i matchen igen för guds skull.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
Vadå Mac och hum hum program det finns ju inte säger ni och många kickar oxå så fort nån ställer en Logic PC fråga ja tjena.

Öh, va?

Någon som kan översätta 😉

Nej. Men vi dricker också öl 🙂

Ja en del partar på och har det gött när en annan får slita har just bytt stötdämpare på min polares Saab 90:a sista årsmodellen kör järnet med nagelborsten nu sen blir det ner i grottan och sjunga lite Country. När kommer nästa Studio har kollat som fan på Mobilia men det är tji iofs. står det typ 5 nummer av Mixologin kvar i stället men den har jag ju redan.

Göran

Vi skickade Studio 7-07 till tryck i måndags och skickar en Pro Tools Special (!) till tryck imorgon. Och vi har ingen formgivare tillgänglig - så det är sena nätter på jobbet här med 🙁 Önskar det fanns tid att komma ner i studiogrottan...

Ja en grotta måste man ha och lite tid oxå det är ont om det här nu så jag stämplar ut.

Mors

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...