Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej! jag söker ett program som en pensionär på 70 år kan klara av (bokstavligt talat).

Han intervjuar folk med mp3-spelare och behöver lägga intervjuerna i ordning, för att sedan göra en mp3-fil av allt. han måste även ha någon silance funktion , så han kan ta bort försnack m.m.

jag har googlat mig fördärvat i fem timmar, men hitttar bara program med typ mix och flerkanaler.

någon som sitter inne med ett tips? skulle bli OTROLIGT tacksam!

Annons
Postat

Om det är intervjuer så är det väll bara stereospår han behöver jobba med. Då kanske Steinberg Wavelab skulle vara nått. Vet att vi har det på jobbet och jag har tittat lite på det och det verkar tämligen enkelt att använda. Han kanske inte ens behöver senaste versionen utan kan köpa en begagnad version till billig penning.

Postat

Adobe audition (fd cool edit) är verkligen ett program som jag kan rekomendera i detta fall. Det är enkelt och lättarbetat. Försök då att få tag i den första versionen av Adobe audition. Den är lite enklare än den andra.

Lycka till

Mvh

Fredrik

Postat

Tack för förslagen Sonefors o gizmozis!

bara liiite för stora och för mkt finneser. 🙂 även de äldre versionerna.. lätta för er kanske , men för en 70-åring är det "drag and drop" och utan 100 knappar som gäller... 😉

både Wavelab och adobe audition känns lite som en Birka Paradise, när det går bra med en uppblåstbar krockodil..eller nått(dåligt exempel).

timmars letande har fått mig att kasta in handuken, finns nog inget enkalre program än audacity.

Postat

Audacity är trevligt av många anledningar, inte minst för att det är open source... men är nog inte så lätt för nybörjare eller datorovana nä.

Men GarageBand kanske? Det är väldigt nybörjarvänligt, och det finns en alldeles speciell funktion för att göra podcasts vilket väl borde vara snarlikt vad ni är ute efter, kolla en tutorial här:

http://www.apple.com/ilife/tutorials/#garageband-podcast-34

GarageBand finns med på alla nyare Macar, så det borde vara lätt att hitta.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.