Jump to content
Annons

Shanty


Shanty

Recommended Posts

Hei alle sammen der ute i musikkland. Jeg er fra Norge og er sikkert eldre en de fleste av dere der ute, men musikk har vel ingen alder?

Jeg har spilt i mange år, men har i den siste tiden kjøpt meg et lite hjemmestudio og prøver å lære meg innspillingsteknikk. Studioet er av merket Zoom MRS-1608. Er det noen av dere som har erfaring

med dette studioet, eller har hørt noe om det så hører jeg gjerne fra dere.

Ellers de beste hilninger fra

Shanty

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen!

vad har du spelat iför grupper tidigare, något man hört?

har lyssnat endel på norsk punk och gararge-rock.

Har nyligen upptäckt The Yum Yums som är ett väldigt bra powerpop band.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svensk som jag är kan jag bara säga att Norge är mitt favoritland alla kategorier.

Välkommen!

Norsk musik är grym. Älskar Gluesifer, Briskeby, Fra Lippo Lippi, Aha, CanCan, Susa i Hodet, Jan Garbarek men framför allt De Lillos.

Listan skulle kunna göras hur lång som helst.

Kommer att spela på en festival i Trondheim nästa helg. Så om du bor i dessa trakter vore det kul att ses.

Link to comment
Dela på andra sajter

Til dere som lurte på hva jeg spiller av musikk:

Jeg spiller egentlig over et ganske bredt felt når det gjelder musikk, men har vel hovedtyngden innen

country , Irsk, folk og viser. Jeg kan egentlig høre på alt fra klasisk til rock såfremt det er godt håndtverk

Link to comment
Dela på andra sajter

Hei alle sammen der ute i musikkland. Jeg er fra Norge og er sikkert eldre en de fleste av dere der ute, men musikk har vel ingen alder?

Jeg har spilt i mange år, men har i den siste tiden kjøpt meg et lite hjemmestudio og prøver å lære meg innspillingsteknikk. Studioet er av merket Zoom MRS-1608. Er det noen av dere som har erfaring

med dette studioet, eller har hørt noe om det så hører jeg gjerne fra dere.

Ellers de beste hilninger fra

Shanty

äh... jag tycker att du ska satsa på kvalité med en gång. någonting ur focusrites sortiment skulle nog passa. när det effekter så kan digitala fungera lika bra som analoga motsvarigheter, och kom ihåg att det alltid är lättare att lägga till bas, än att skära i efterhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tjena och välkommen från en annan gammal man vi är faktiskt några här i mogen ålder så du kan känna dig hemma.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...