Jump to content
Annons

INSTRUMENTspår hackar!


svante

Recommended Posts

Hej. Glad i hågen så har jag kommit hem med min mbox pro med factorypaket och allt är installerat och klart i min nya dator.

Audiobiten flyter kanon. Mkt trevligt!!

Mitt problem:

När jag har spelat in ett instrument spår, med hjälp av ett usbkeyboard kopplat till en av usbingångarna, så går det finfint att spela och det ser ut som om att alla tonerna hamnar på plats i sequencerspåret. Sedan, när jag ska spela upp det hela så hackar det rejält. Tonerna hörs inte alls ibland eller "kommer ikapp" senare på någe märkligt vis, fastän de finns på plats i själva "pianorullen"! Samma sak händer när jag styr ut midit till min keyboard med dess inbyggda ljud.

Likaså när jag tillverkar ett klickspår så kommer klicken hullerombuller om vartannat.

Säkert är det en liten jämrans inställning jag har missat. Datorn är helt ny med över 2000 i ram o en redig 7200-varvare med dual.....osvosv...så det ska inte vara någe trix att få det att flyta.

Är det någon som känner igen detta eller kan ha en fundering vad jag har missat??

Vore tacksam för svar.

lp&u

Svante

ps. använder windows xp prof

Redigerat av svante
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Har också en bra dator, men måste diskfragmentera före varje inspelning. Annars funkar det inte alls.

Ha inte igång några andra program alls samtidigt, särskilt inte AntiVirus eller Internet.

Link to comment
Dela på andra sajter

ingen som har någon aning??

Nja det har jag inte hort om innan!!

Det du kan gora ar att slanga alla pro tools preferenses filer, DAE preferenses och databaser.

Slang foljande mappar:

C:\documents and settings\"Ditt inloggs konto mappen"\Application data\Digidesign

C:\program\digidesign\DAE\DAE prefs (kan ocksa ligga under C:\program\delade filer\digidesign\DAE\DAE prefs)

Slang ocksa alla digidesign databases mappar.... Finns en pa varje installerad hardisk.

Tom papperskorgen och starta om a se om det hjalper!! 🙂

EDIT!: Ser du inte mapparna maste du valja att visa dola mappar i windows. Vektyg>mappalternativ>visning>visa dolda filer och mappar...

tjo

Redigerat av Bobogura
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...